اسد 01, 1399 11:47 Asia/Kabul
  • حملۀ طالبان بر یک مرکز نظامیان افغان در هلمند

مقامات محلی هلمند اعلام کردند که یک مهاجم انتحاری طالبان، خودرو بمب‌گذاری‌شده را در نزدیکی یک مرکز نظامیان افغان منفجر کرده که منجر به تلفات این نیروها شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «عمر زواک» سخنگوی والی هلمند گفت: حوالی ساعت ۱۰:۳۰ شب گذشته در منطقه شهرا در ولسوالی نهرسراج، در نزدیکی یک مرکز مشترک نظامیان افغان حمله انتحاری با استفاده از خودرو صورت گرفته که شش نظامی افغان زخمی شدند، سپس دو تن آنها به دلیل جراحات شدید جان دادند. همچنان سه جنگجوی طالبان کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

همچنان زواک افزود که طالبان می‌خواستند در مسیر شاهراه مین جاسازی کنند و سپس جلو هرگونه رفت و آمد را بگیرند؛ اما نیروهای امنیتی و دفاعی افغان طالبان را عقب راندند.

او گفت که درگیری میان نظامیان افغان و جنگجویان طالبان در این ساحه تا حوالی ساعت ۱:۰۰ پس از نیمه‌شب جریان داشت.

طالبان تاکنون در مورد حملۀ انتحاری و درگیری با نظامیان افغان در هلمند چیزی نگفته اند.

مرکز مشترک نظامیان افغان مسوولیت امنیت شاهراه قندهار – لشکرگاه را به عهده دارد که به گفتۀ مقام‌ها در نتیجۀ این حمله انتحاری بخش‌هایی از آن آسیب دیده است.

شاهراه قندهار – لشکرگاه ۱۲۰ کیلومتر طول دارد که در بخش‌های از این شاهراه در ولسوالی نهرسراج، جنگجویان طالبان حضور گسترده دارند.

مقام‌های امنیتی گفته اند که جنگجویان طالبان می‌خواهند از طریق کنترل شاهراه‌ها، شهرهای بزرگ را تحت فشار قرار دهند؛ اما نیروهای امنیتی در واکنش به این طرح طالبان، تلاش‌های تازه را آغاز کرده اند.

هم اکنون شاهراه قندهار – ارزگان در کنترل طالبان است.

کلیدواژه