انتقاد نمایندگان مجلس افغانستان از اقدام مداخله جویانه امریکا 
(last modified 1399-05-02T07:09:15+00:00 )
اسد 02, 1399 11:39 Asia/Kabul
  • انتقاد نمایندگان مجلس افغانستان از اقدام مداخله جویانه امریکا 

نمایندگان مجلس ملی افغانستان تاکید کردند، امریکا در اقدامی مداخله جویانه اجازه عملیات گسترده به نیروهای دولتی علیه طالبان را نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری آریانانیوز، نماینده مردم ولسوالی وردک در مجلس افغانستان روز چهارشنبه از وخامت اوضاع امنیتی این کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: مذاکرات صلح میان افغان ها پس از امضای توافقنامه شکست خورده امریکا در قطر  به بن بست رسیده است.

"مهدی راسخ" درادامه صلح امریکائی در افغانستان را بسیار خطرناک خواند و افزود: دولت اشرف غنی در قبال حملات طالبان علیه غیرنظامیان سکوت اختیار کرده و نسبت به جان انسان ها بی تفاوت است.

همچنین، "نسیم مدبر" و بلقیس روشن از دیگر اعضاء مجلس ملی افغانستان هم گفتند،  اقدامات ناخرسند امریکا سبب شده تا تلفات نیروهای امنیتی در هر 24 ساعت به بیش از 100 تن رسیده و این در شرایطی است که مردم از جنگ خسته شده  و خانه ملت نیز به عنوان مظهر اراده آنها، نظاره گر معامله امریکا با نیروهای امنیتی افغان است.

میر رحمان رحمانی، رییس مجلس ملی افغانستان هم با انتقاد از دولت اشرف غنی درخصوص آزادی برخی از زندانیان طالبان ونیز افراد مسلح غیرمسوول در ولسوالی قره باغ ولایت کابل گفت: برخی مقام‌های افغانستان از این افراد حمایت می‌کنند تا امنیت شاهراه کابل و شمال این کشور  با مخاطره مواجه باشد.

کلیدواژه