ارائه طرح مردمی برای کاهش ناامنی در هرات
(last modified 1399-05-08T12:02:41+00:00 )
اسد 08, 1399 16:32 Asia/Kabul
  • ارائه طرح مردمی برای کاهش ناامنی در هرات
    ارائه طرح مردمی برای کاهش ناامنی در هرات

گروه دادخواهی فعالین مدنی، روحانیون و شهروندان هرات به دلیل افزایش ناامنی در مرکز شهر هرات، سرقت‌های مسلحانه‌، آدم‌ربائی که منجر وحشت شهروندان شده طرحی را آمده و تحویل مقامات این ولایت دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس،«عبدالقدیر صالحی» فعال مدنی و سخنگوی دادخواهی شهروندان هرات گفت: در این طرح ابتدا مقامات افغانستان بایستی صلاحیت کامل برای مهار جرائم را به مسئولان محلی اعطا کرده تا مخلان امنیت شناسایی شوند. 

وی ادامه داد: برای تامین امنیت بهتر و بازداشت گروه‌های تبهکار باید نیروهای امنیت پاک دست گماشته شود و به مسئولان پیشنهاد شده برای مبارزه با قاچاق اسلحه مواد مخدر گروه ویژه در این راستان در نیروهای امنیتی ایجاد شود. 

صالحی تاکید کرد:  حکومت باید برای سرکوب گروه های مخلان نظم و امنیت در خط نخست نبرد از نیروهای ارتش استفاده کند و از نیروهای پلیس تنها برای تامین امنیت در مرکز شهر استفاده شود.

«وحید قتالی» والی هرات نیز در این باره با بیان اینکه دلیل ناامنی برخورد با عوامل فساد اداری است، گفت: مبارزه با عوامل ناامنی، غاصبین و مافیا در هرات آغاز شده و این افراد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. 

وی در ادامه گفت: طرح گروه دادخواهی به اداره محلی سپرده شده و این طرح در حال بررسی است.

والی هرات در ادامه از وزارت داخله افغانستان خواست تا صلاحیت‌های استخدام افراد شایسته امنیتی را به هرات دهد و از گماشتن افراد به گونه صلیقه ای خودداری کنند .

«عبیدالله نورزی» فرمانده پلیس هرات نیز تاکید کرد: تامین امنیت مرکز هرات نسبت به سالهای گذشته تغییرات اساسی کرده و شهروندان نیز می توانند موارد مشکوک را به سرعت با نیروهای امنیتی منتقل کنند.

کلیدواژه