اسد 15, 1399 11:04 Asia/Kabul
  • رییس‌جمهور افغانستان با خانواده قربانیان انفجار بیروت ابراز همدردی کرد

رییس‌جمهور افغانستان در پیامی با ابراز همدردی از انفجار مهیب روز گذشته لبنان، ابراز امیدواری کرده است که حکومت و مردم لبنان بتوانند این حالت «دشوار و غم‌انگیز» را مدیریت و از آن موفقیت‌آمیز عبور کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری افغانستان (ارگ)، غنی با اطلاع از انفجار در بیروت، تاسف شدید خود را اعلام و ابراز امیدواری کرده است که حکومت و مردم لبنان بتوانند این حالت «دشوار و غم‌انگیز» را مدیریت و از آن موفقیت‌آمیز عبور کنند.

در نتیجه انفجار ذخیره‌گاه دو هزار و ۷۵۰ تُنی آمونیوم نیتریت در بندر بیروت، 100تن کشته و 5هزار تن زخمی شده‌اند. مقامات لبنان تایید کرده‌اند که عده زیادی در این انفجار هنوز ناپدید هستند و احتمال دارد که تلفات افزایش یابد.

این انفجار روز سه‌شنبه، چهاردهم اسد، پایتخت لبنان را تکان داد که صدای آن تا ۲۴۰ کیلومتر دورتر شنیده شد و حدود ۱۰ کیلومتر اطراف خود را آسیب رساند.

حسن دیاب، نخست وزیر لبنان، به رسانه‌ها گفت یک انبار که حدود دو هزار و ۷۵۰ تُن آمونیوم نیتریت از ۲۰۱۴ تاکنون در آن نگهداری می‌شد، منفجر شده است.

وی از نگهداری این میزان از آمونیوم نیتریت اظهار بی‌خبری کرده و گفت که با عاملان آن برخورد قانونی می‌کند.

با این حال، نخست‌وزیر لبنان رسیدگی به وضعیت زخمی‌ها را اولویت این دولت خوانده و از کشورهای خارجی خواسته است که در کنار لبنان بایستند.

کلیدواژه