اسد 15, 1399 14:35 Asia/Kabul
  • تصویب کمک 380 میلیون دلاری بانک جهانی برای اجرای طرح «دسترخوان ملی» افغانستان
    تصویب کمک 380 میلیون دلاری بانک جهانی برای اجرای طرح «دسترخوان ملی» افغانستان

وزارت مالیه افغانستان اعلام کرد که بانک جهانی دو بسته کمکی به ارزش مجموعی ۳۸۰ میلیون دلار را برای برنامه دسترخوان ملی و پروژه کشاورزی اضطراری و تامین مواد غذایی (EATS) تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت مالیه افغانستان امروز چهارشنبه (15 اسد) در بیانیه‌ای اعلام کرد که بانک جهانی این کمک را به منظور مبارزه علیه تاثیرات منفی اقتصادی ویروس کرونا به افغانستان تصویب کرد.

به نقل از خبرنامه، از جمله مبلغ متذکره، ۲۸۰ میلیون دلار آمریکایی آن برای حمایت از برنامه دسترخوان ملی است که به منظور حمایت از خانواده‌های فقیر و آسیب پذیر اختصاص یافته است.

وزارت دارایی می‌گوید که از مجموع 280 میلیون دلار، مبلغ ۱۵۵ میلیون دلار آن از طرف انجمن توسعه بین المللی (IDA) که یکی از زیر مجموعه های بانک است و مبلغ ۱۲۵ میلیون دلار آن از طرف صندوق وجهی باز سازی افغانستان(ARTF)  به مدیریت بانک جهانی به نمایندگی از ۳۴ تامین کننده پرداخت می‎شود.

در خبرنامه همچنین نوشته شده که پروژه نامبرده، ۲.۹ میلیون خانواده را در سراسر افغانستان مستفید خواهد کرد که برنامه دسترخوان ملی از طریق میثاق شهروندی به پیش برده شده و ۹۰ درصد اقشار آسیب پذیر را که درآمد روزانه ایشان دو دلار یا کمتر از آن است، تحت پوشش قرار می دهد.

همچنان از مجموع بسته ۳۸۰ میلیون دلار، مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار آن برای پروژه اضطراری کشاورزی و تامین مواد غذائی اختصاص یافته است که ۵۵ میلیون دلار آن از طرف انجمن توسعه بین المللی و مبلغ ۴۵ میلیون دلار آن از طرف صندوق وجهی بازسازی افغانستان تامین می شود.

وزارت دارایی تصریح کرد:  این مبلغ نیز جهت مدیریت بهتر و موثر ویروس کوید ۱۹ و همکاری به نیازمندان به دولت افغانستان کمک شده است که هدف آن ایجاد فرصت های اقتصادی کوتاه مدت و پشتیبانی و حمایت از زنجیره های عرضه مواد غذایی برای اقشار آسیب پذیر جامعه است.

کلیدواژه