اسد 28, 1399 14:44 Asia/Kabul
  • والی هرات در مراسم سالروز استقلال: جمهوری تنها نظام در افغانستان خواهد بود

والی هرات گفت: استقلال افغانستان همه ساله تجلیل شده و در سالهای آینده نیز تجلیل خواهد شد و باید دانست که نظام جمهوری تنها نظام در افغانستان خواهد بود و صدای صلح خواهی حکومت و مردم تنها رفتن افغانستان از تاریکی به سوی اشتغال، اموزش و ثبات است.

به گزارش خبرگزاری فارس، از یکصدویکمین سالگرد استقلال افغانستان در مقر فرماندهی ارتش در هرات با حضور مسوولان ارشد محلی، نظامی، اقوام مختلف افغانستان و دیپلمات‌های کشورهای ایران، پاکستان، ترکیه و ترکمنستان تجلیل شد. 

سید وحید قتالی والی هرات در این مراسم با اشاره به تلاش‌های حکومت برای مذاکرات صلح با طالبان گفت: مردم و دولت افغانستان با تشکیل لویه جرگه اراده خود را برای صلح اعلام کردند.

وی افزود: استقلال افغانستان همه ساله تجلیل شده و در سالهای آینده نیز تجلیل خواهد شد و باید دانست که  نظام جمهوری تنها نظام در افغانستان خواهد بودو صدای صلح خواهی حکومت و مردم  تنها رفتن افغانستان از تاریکی به سوی اشتغال ، اموزش و ثبات است.

از سوی دیگر عبدالرئوف ارغندیوال فرمانده ارتش در حوزه غرب افغانستان نیز گفت: صلح افغانستان خواست تمام نیروهای امنیتی است و باید این روند مهم بقای نظام و حکومت را تضمین کند و طالبان باید بدانند که نیروهای امنیتی در افغانستان یک ارزش هستند.

وی خاطرنشان کرد: گروه طالبان برخلاف گفته‌های خود تنها شب گذشته در حوزه غرب افغانستان 21 حمله در مناطق مختلف داشته اند که در این حملات از سوی نیروهای ارتش تلفات گسترده‌ای به انها وارد شده است.

ارغندیوال خطاب به طالبان گفت: اگر طالبان به این روند مهم نپیوندند، نیروهای امنیتی انها را در میدانهای نبرد سرکوب خواهد کرد.

 «کامران علیزائی» رئیس شورای ولایتی هرات  نیز در این مراسم گفت که افغانستان در حال حاضر استقلال سیاسی داشته اما استقلال اقتصادی تنها در حد حرف بوده و اگر استقلال اقتصادی در افغانستان شکل بگیرد چالشهای ناامنی، فقر و مهم تر از همه بیکاری رفع خواهد شد.

امروز سالروز استقلال افغانستان بوده و در ولایت های مختلف با برگزاری مراسم از این روز تجلیل شد. 

کلیدواژه