قانون اساسی افغانستان خط قرمز مذاکره دولت این کشور با گروه طالبان
(last modified 1399-06-13T03:32:41+00:00 )
سنبله 13, 1399 08:02 Asia/Kabul
  • قانون اساسی افغانستان خط قرمز مذاکره دولت این کشور با گروه طالبان
    قانون اساسی افغانستان خط قرمز مذاکره دولت این کشور با گروه طالبان

رییس جمهوری افغانستان، حفظ قانون اساسی این کشور را خط قرمز مذاکره با گروه طالبان دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «محمد اشرف غنی» روز چهارشنبه در دیدار هیات مذاکره کننده دولت با گروه طالبان گفت: قانون اساسی این کشور خط قرمز مذاکره با این گروه است و تصمیمات لویه‌جرگه مشورتی صلح نیز نقشه راه و حدود مذاکرات را مشخص کرده است.

رئیس جمهور افغانستان افزود: نظام جمهوری اسلامی نقطه قوت این کشور است.

رئیس جمهور افغانستان همچنین تاکید کرد، دولت تمام تعهدات خویش را در روند صلح این کشورکه جامعه بین‌المللی توقع آن را داشت عملی کرده و آزادی زندانیان طالبان اثبات روشن از تعهد دولت در راستای صلح محسوب می‌شود.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز خطاب به این تیم مذاکره دولت افغانستان گفت: دولت افغانستان عزم راسخ خود را در روند صلح نشان داده است و طالبان نیز باید به تعهدش عمل کند.

«صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز گفت: دولت این کشور تعهداتش در روند صلح را انجام داده و اکنون نوبت طالبان است تا تعهداتش را عملی سازد.

گفتنی است که درقطعنامه 25 ماده‌ای لویه‌جرگه مشورتی صلح افغانستان که اخیرا صادر شده است، مسائلی چون حفظ قانون اساسی، موضوع جمهوریت، قطع اقدامات مسلحانه و آتش بس پایدار و بدون قید و شرط مطرح شده است.

دولت افغانستان و گروه طالبان اخیرا برای آغاز مذاکره به منظور پایان جنگ و درگیری به توافق رسیدند اما این مذاکره هنوز آغاز نشده است.

کلیدواژه