سنبله 15, 1399 08:41 Asia/Kabul
  • شورای عالی تنظیم امور دینی افغانستان : عزاداری امام حسین(ع) در افغانستان در فضای امن برگزار شد

شورای عالی تنظیم امور دینی افغانستان در بیانیه ای از دولت، وزارتخانه ها و مردم این کشور برای برگزاری با شکوه عزاداری دهه اول محرم تقدیر کرد.

 شورای عالی تنظیم امور دینی افغانستان بیانیه ای پیرامون برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم و روز عاشورا  صادر کرد .

متن بیانیه به این شرح است ؛

بسم الله الرحمن الرحیم

” إنّ الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاه “

تجلیل از قیام و شهادت امام حسین (ع) و فرزندان و یاران فداکارش در افغانستان عزیز در حالی صورت گرفت که از سویی با  تهدیدات امنیتی و از سوی دیگر به‌خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا، با هشدارهای جدی به مردم عزادار ، مراسم برگزار شد.

اما به لطف و عنایت الهی، با مدیریت شورای عالی تنظیم امور دینی، تدابیر و اقدامات همه جانبه مسئولین  و نهادهای  امنیتی، تلاش‌های شبانه روز کمیسیون عالی هماهنگی امنیتی، با توجه و هوشیاری مردم به خصوص جوانان، محرم امسال با معنویت، شکوه و عظمت بسیار، در فضای کاملاً امن برگزارشد.

شورای عالی تنظیم امور دینی افغانستان وظیفه خود می‌داند که به خاطر تلاش های صورت گرفته از سوی  رئیس جمهور  و  معاون ایشان سرور دانش به‌خاطر راهنمایی ها و دستورات جدی  مسئولان کشور، نهادها و وزارت‌های مربوطه  از این  اقدامات و زحمات صادقانه شبانه روزی شان قدردانی  می کند، همچنین از علما و  سخنرانان، کمیسیون عالی هماهنگی امنیتی، مسئولان هیئت‌های عزاداری  و از تمام ملت مسلمان به‌خاطر حضور پرشور در صحنه و رعایت تمام دستورات و توصیه‌های لازم تشکر و قدردانی می کنیم.

خداوند از همه ما این عزاداری را قبول کند و بر توفیقات‌شان در راه خدمت به دین اسلام، ملت مسلمان و کشور اسلامی افغانستان بیفزاید.

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

شورای عالی تنظیم امور دینی افغانستان

کلیدواژه