سنبله 23, 1399 08:34 Asia/Kabul
  • امیدواری ایران به استقرار صلح و ثبات کامل در افغانستان
    امیدواری ایران به استقرار صلح و ثبات کامل در افغانستان

مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران نسبت به نتیجه بخش بودن گفت و گوهای بین الافغانی و استقرار صلح و ثبات کامل در افغانستان و بازگشت مهاجران افغان به میهن خود ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتر با اشاره به برگزاری مذاکرات بین الافغانی در دوحه نوشت: امروز همزمان با شروع گفت و گوهای بین الافغانی، طی مراسمی در تهران روند تثبیت هویت افغان ها آغاز شد.

وی افزود: با آرزوی اینکه گفت و گوهای بین الافغانی منجر به استقرار صلح و ثبات کامل در افغانستان شده و مهاجران افغان در هر کجای عالم که باشند، با سرافرازی به میهن خود بازگردند.

گفتنی است روز شنبه گفت و گوهای بین الافغانی در قطر آغاز شد. جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای از گفت‌وگوهای بین الافغانی بین دولت افغانستان، گروه‌های سیاسی و طالبان در دوحه استقبال و ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوها بدون مداخله خارجی و تفاهم جامع بین‌ افغان‌ها به نتایج مطلوب بینجامد.

ایران در این بیانیه هرگونه فرصت طلبی سیاسی و سودجویی کاسبکارانه، به ویژه استفاده دولت آمریکا برای بهره برداری‌های انتخاباتی از گفت‌وگوهای بین الافغانی را به شدت محکوم کرد.

کلیدواژه