سنبله 29, 1399 09:47 Asia/Kabul
  • افزایش تسهیلات خدمات بیمه برای متقاضیان ویزای جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد

تسهیلات خدمات بیمه برای متقاضیان ویزای جمهوری اسلامی ایران در شهر جلال آباد افزایش می یابد.

با افتتاح یک نمایندگی شرکت بیمه ملی افغانستان در جوار ساختمان سرکنسول گری جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد به متقاضیان ویزا ، تسهیلات لازم مساعد ګردید .

میرزایی مسوول بخش کنسولی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد به رادیو دری گفت ، در تفاهم با اداره بیمه ملی افغانستان  وبازگشایی نمایندگی شرکت بیمه ملی افغانستان در جوار ساختمان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد برای متقاضیان ویزا تسهیلات لازم مساعد گردید. وی افزود قبلاً دو شرکت دیگر خدمات بیمه را به متقاضیان ویزای جمهوری اسلامی ایران عرضه مینمود اما اکنون شرکت دولتی بیمه ملی افغانستان که مراحل ان از طریق وزارت خارجه جمهوری اسلامی طی گردیده و به تمامی نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران ارسال شده است فعالیت اش را آغاز نمود و بعد از این تسهیلات خدمات بیمه به متقاضیان ویزا بیشتر خواهد شد.

مسوول بخش کونسولی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مورد آغاز مجدد ویزای زیارتی گفت، قبل از شیوع ویروس کرونا سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جلال آباد ، روزانه حدود چهار الی پانصد ویزای زیارتی را به متقاضیان صادر مینمود اما اکنون تنها برای تاجران افغان و همچنان کسانی که برای مداوا به جمهوری اسلامی ایران سفر می کنند ویزا صادر میشود اما صدور ویزای زیارتی بعد از تفاهم و موافقت هر دو کشور آغاز خواهد شد.

در ولایت ننگرهار علاوه بر نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران نمایندگی های سیاسی کشورهای هندوستان و پاکستان نیز فعالیت می کنند اما تا اکنون  فعالیتهای صدور ویزای زیارتی را برای متقاضیان آغاز نکرده اند.

کلیدواژه