سنبله 30, 1399 17:46 Asia/Kabul
  • اختلافات در کابل و تاثیر منفی بر مذاکرات صلح افغانستان
    اختلافات در کابل و تاثیر منفی بر مذاکرات صلح افغانستان

سیاسیون افغانستان می‌گویند که سران دولت این کشور در رابطه با صلح با یکدیگر اجماع ندارند و این اختلافات تاثیر منفی بر تیم مذاکره کننده با طالبان خواهد گذاشت.

به گزارش روزیکشنبه «طلوع نیوز»، باوجود اینکه یک هفته از مذاکرات بین‌الافغانی گذشته و بیش از 4 ماه نیز از توافقنامه ایجاد دولت مشارکتی بین «اشرف غنی» و «عبدالله» می‌گذرد، اعضای شورای عالی مصالحه ملی افغانستان که مسئولیت رهبری مذاکرات با طالبان را دارد، هنوز به دلیل اختلافات سران دولت تشکیل نشده است.

«تمیم نورستانی» معاون حزب محور مردم افغانستان درباره اختلافات سران دولت و تاثیر آن بر روند صلح از اشرف غنی و عبدالله خواست تا مشکلات بین خود را حل کنند.

«طارق فرهادی» مشاور سابق رئیس جمهور افغانستان نیز گفت: در مذاکره دو جناح است، جمهوریت و طالبان، پس لازم است که اختلافاتی ‌که بین ارگ و سپیدار است کنار گذاشته شده و شورای مصالحه بزودی تشکیل شود.

همچنین،«عارف رحمانی» عضو پارلمان افغانستان گفت، اگر شورای عالی مصالحه ایجاد نشود، تیم مذاکره‌کننده دولت انسجام لازم و صدای واحد نخواهد داشت و به احتمال زیاد این تیم قادر به مذاکره به طالبان از یک موضع قوی نخواهد بود.

اشرف غنی 9 سنبله در فرمانی اعضای شورای عالی مصالحه را تعیین کرد، اما عبدالله تاکید کرد که معرفی اعضای این شورا از مسئولیت‌های وی است و هنوز اعضای آن تعیین نشده است.

کلیدواژه