سنبله 31, 1399 16:40 Asia/Kabul
  • صلح افغانستان؛ محور دیدار اتمر و سفیر آمریکا در کابل
    صلح افغانستان؛ محور دیدار اتمر و سفیر آمریکا در کابل

فرصت‌های گسترش روابط سه جانبه بین افغانستان، ایالات متحده و کشورهای آسیای میانه به عنوان بخشی از بسیج منطقه‌ای برای روند صلح در افغانستان از محورهای دیدار سرپرست وزارت خارجه افغانستان با سفیر آمریکا بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمد حنیف اتمر» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با «راس ویلسن»، سفیر آمریکا در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه افغانستان، در این دیدار اتمر از مردم و دولت ایالات متحده آمریکا بابت حمایت و تعهد طولانی مدت به افغانستان در  طول ۱۹ سال اخیر قدردانی کرد.

همچنین در این دیدار دو طرف از آغاز مذاکرات صلح و پیشرفت‌های صورت گرفته ابراز خرسندی کرده و خوش‌بینی خود را برای دستیابی به یک صلح پایدار، ابراز کردند.

در همین حال اتمر و ویلسن در مورد اولویت‌های دولت افغانستان از جمله تامین آتش‌بس فراگیر و ایجاد مکانیسمی برای نظارت بر کاهش خشونت‌ها، بحث کردند.

همچنین هردو طرف درباره فرصت‌های گسترش روابط سه جانبه بین افغانستان، ایالات متحده و کشورهای آسیای میانه به عنوان بخشی از بسیج منطقه‌ای برای روند صلح در افغانستان گفت‌وگو کردند.

دو طرف همچنین بر لزوم گسترش و تقویت بیشتر همکاری‌های دوجانبه بین افغانستان و ایالات متحده تاکید کرده، و ویلسن بر تعهد و همکاری طولانی‌مدت کشورش با افغانستان تاکید کرد.

کلیدواژه