میزان 01, 1399 17:45 Asia/Kabul
  • گیزاب افغانستان هدف حملات طالبان قرار گرفت
    گیزاب افغانستان هدف حملات طالبان قرار گرفت

همزمان با شدت یافتن حملات گروه طالبان در ولایت های مختلف افغانستان، استانداری اورُزگان درجنوب شرق این کشور اعلام کرد: شهر گیزاب در این ولایت نیز هدف حملات هدفمند جنگجویان طالبان قرار گرفت که دراثر آن تاکنون ۱۴ نفر از نیروهای دولتی کشته شدند.

به گزارش ایرنا، «زرگی عبادی» سخنگوی استانداری ارزگان روز سه شنبه به رسانه‌های محلی افغانستان گفت: اعضای وابسته به گروه طالبان شب گذشته به شهر گیزاب حمله کردند و نیروهای دولتی را غافلگیر کرده و ۱۴ نفر از آنها را کشتند.

گیزاب مرکز ولسوالی گیزاب از توابع ولایت ارُزگان در جنوب شرق افغانستان با جمعیتی حدود ۵۹ هزار نفر و در مسیر رودخانه هلمند است.

وی افزود: نیروهای طالبان پس از حمله به پاسگاههای  گیزاب به سوی مرکز این ولسوالی سرازیر شدند.

طبق گزارش  رسانه های افغانستان، به رغم اینکه نمایندگان گروه طالبان در دوحه قطر سرگرم گفت وگوهای صلح  با هیات دولت افغانستان است، اما حملات و کمین های نظامی آن ها علیه نیروهای نظامی و همچنین شهروندان افغانستان شدت یافته  و در روزهای اخیر تعداد زیادی قربانی این حملات شدند.

براین اساس، در شبانه روز گذشته ۶  نفر سرباز ارتش افغانستان و ۳ نفر از نیروهای پلیس این کشور در نتیجه درگیری با طالبان در ولایت تخار جان باختند و چهار تن دیگر نیز مجروح شدند.

کلیدواژه