میزان 04, 1399 12:35 Asia/Kabul
  • سفر مشترک مقام‌های ارشد امنیتی افغانستان به هرات
    سفر مشترک مقام‌های ارشد امنیتی افغانستان به هرات

سخنگوی والی هرات گفت: پس از افزایش ناامنی‌ها در هرات هیئت خاصی از مسوولان ارشد امنیتی به هرات سفر کرده و پس از بررسی وضعیت امنیتی برنامه‌های جدید برای کاهش ناامنی‌ها اجرائی خواهد شد.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: روز گذشته هیئت مشترک مقامات امنیتی  وزارت کشور افغانستان از جمله ریاست امنیت ملی، نماینده ویژه مشاور امنیت ملی و وزارت دفاع افغانستان به هرات سفر کرده و قرار است در دیدار مسوولان امنیتی در این ولایت و والی هرات وضعیت امنیتی را بررسی کنند و برنامه‌های جدید امنیتی را برای کاهش ناامنی‌ها عملی سازند.

وی افزود: تامین امنیت، کاهش جرائم مختلف در ولایات افغانستان وظیفه اصلی مسوولان مرکزی و محلی در ولایات است و تلاش صورت خواهد گرفت تا شهروندان به راحتی و به دور از نگرانی‌های امنیتی در فضایی امن زندگی کنند.

از سوی دیگر وکیل احمدکرخی عضو شورای ولایتی هرات سفرهای مختلف هیئت‌های امنیتی را به این ولایت  بی‌نتیجه خواند و گفت که هر سال 3 یا 4 بار هیئت‌هایی از مسوولان ارشد امنیتی به هرات سفر می‌کنند اما پس از اینکه از این ولایت به مرکز باز می‌گردند هیچ تغییری در وضعیت امنیتی به میان نمی‌آید.

وی افزود که در حال حاضر در هرات آمار آدم‌ربائی‌ها، سرقت‌های مسلحانه و حملات طالبان در ولسوالی ها افزایش یافته است.

وی تاکید کرد که هرات با توجه به جمعیت گسترده باید تجهیزات و سربازان کافی را در اختیار داشته باشد و از سوی دیگر مسوولان امنیتی با مدیریت درست برای کاهش جرائم و ناامنی‌ها اقدام کنند.

وی از مسوولان ارشد امنیتی خواست تا سربازان و افسرانی که در امر مبارزه با ناامنی‌ها سهل انگاری می‌کنند را از کار برکنار و افراد متخصص را در حوزه امنیتی بگمارند.

حمید الله خادم رئیس اتاق معادن و صنایع هرات در این مورد گفت: از چندی پیش تاکنون وضعیت امنیتی در هرات هر روز وخیم‌تر می‌شود و بازرگانان و بخش خصوصی در هرات به شدت نگران این وضعیت هستند.

وی تاکید کرد که تهدیدات امنیتی از سوی طالبان، حضور باندهای آدم‌ربائی و تروریستی سبب شده تا بسیاری از بازرگانان خانواده‌های خود را به کشورهای همسایه انتقال دهند و اگر این وضعیت ادامه یابد به زودی کارخانه‌های موجود در شهرک صنعتی هرات مسدود خواهند شد.

سید اشرف سادات فعال مدنی در هرات گفت: مسوولان ارشد امنیتی که برای بررسی وضعیت امنیتی به هرات آمده‌اند باید برای دست یافتن به عوامل ناامنی‌ها و راه‌های مبارزه با آنها با شهروندان گفت‌وگو کنند و پس از آن برنامه‌های جدید امنیتی را براساس خواست مردم اجرائی بسازند.

وی با اشاره به جمعیت گسترده هرات و جغرافیای وسیع این ولایت گفت: مسوولان امنیتی باید نیروهای تازه نفس بیشتری  را برای تامین امنیت خوب به این ولایت ارسال کنند.

گفتنی است که به گفته مسوولان امنیتی در هرات، این ولایت  بیش از 4 میلیون جمعیت دارد و نیاز است تا برای بررسی کامل و مهار جرائم در آن نیروهای تازه نفس و تجهیزات جنگی بیشتری از سوی مرکز افغانستان در اختیار آنها قرار دهند.

کلیدواژه