عقرب 06, 1399 09:18 Asia/Kabul
  •  انتقاد عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان از عملکرد پاکستان

عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با گروه طالبان از سیاست های دولت پاکستان در قبال حل بحران بین الافغانی انتقاد کرد .

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، «حفیظ منصور» درباره سفر اخیر «گلبدین حکمتیار» رییس  حزب اسلامی افغانستان به اسلام آباد گفت، رابطه دولت پاکستان با رهبران سیاسی افغان قابل توجیه نیست و مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر می‌شود.

عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان افزود، سیاست های  پاکستان و ارتباط با شخصیت های مختلف در افغانستان برای ایجاد تفرقه بین رهبران افغان است.

«حفیظ منصور» خاطرنشان کرد، سیاست های پاکستان در قبال افغانستان قابل توجیه نیست و این سیاست ها خصمانه است.

این عضو تیم مذاکره دولت افغانستان با طالبان همچنین از طرح خروج نیروهای تروریست آمریکایی از کشورش استقبال کرد و گفت، خروج این نیروها سبب مصمم شدن نیروهای امنیتی افغان برای دفاع از افغانستان خواهد شد و باعث تقویت وجه سیاسی دولت این کشور خواهد شد .

«گلبدین حکمتیار» چند روزپیش به پاکستان سفر کرده بود و با مقامات ارشد این  کشور از جمله «عمران خان» نخست وزیر دیدار و گفتگو کرد و سپس در موضعی جنجالی و تامل برانگیز، تنها راه حل بحران افغانستان را تشکیل دولت موقت دانست.

مذاکرات صلح افغانستان بین دولت و گروه طالبان برای پایان جنگ و درگیری در این کشور، از 12 سپتامبر در دوحه قطر آغاز شده، اما طرفین تاکنون به توافقی نرسیدند.

کلیدواژه