افغانستان هزینه عبور هواپیماها از آسمان این کشور را افزایش می‌دهد
(last modified Thu, 29 Oct 2020 09:26:09 GMT )
عقرب 08, 1399 13:56 Asia/Kabul
  • افغانستان هزینه عبور هواپیماها از آسمان این کشور را افزایش می‌دهد
    افغانستان هزینه عبور هواپیماها از آسمان این کشور را افزایش می‌دهد

مقامات سازمان هواپیمایی کشوری افغانستان اعلام کردند که از آغاز سال میلادی ۲۰۲۱، هزینه عبور هواپیماها از آسمان این کشور ۲۵۰ دلار افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، اداره هوانوردی افغانستان می گوید که کار نصب شبکه رادارهای سراسری افغانستان آغاز شده است. کار این پروژه که به دلیل محدودیت های بودجه به تعویق افتاده بود، بعد از توافق روی جزئیات تکنیکی تطبیق پروژه آغاز شد. 

رئیس اداره هوانوردی با تاکید بر اهمیت این رادارها در کنترل موثر حریم فضایی کشور از سطح زمین تا ارتفاع ۴۵۰۰۰ فوت برای جلوگیری از ورود غیرقانونی هر نوع هواپیما، گفت که براساس توافق با شرکت های هوایی، این اداره از ابتدای سال جدید میلادی ۲۵۰ دلار بر هزینه عبوری هواپیماها از آسمان کشور می افزاید. 

براساس این قرارداد که به ارزش ۱۱۲ میلیون یورو با شرکت تالس منعقد گردیده است، طی دو سال ۱۲ سایت رادار با سیستم کنترل حریم هوایی نصب می‌شود و امکان افزودن سیستم اتومات دفاع موشکی نیز در آن وجود دارد. با نصب و فعال شدن این رادارها علاوه بر کنترل موثر حریم هوایی و کاهش فاصله عمودی و افقی پروازهای عبوری، سالانه ۲۵ میلیون دلار به درآمدهای سازمان هواپیمایی افغانستان اضافه می‌شود.

کلیدواژه