صالح دوباره طالبان را مسئول حمله به دانشگاه کابل معرفی کرد
(last modified Wed, 04 Nov 2020 08:23:28 GMT )
عقرب 14, 1399 12:53 Asia/Kabul
  • صالح دوباره طالبان را مسئول حمله به دانشگاه کابل معرفی کرد
    صالح دوباره طالبان را مسئول حمله به دانشگاه کابل معرفی کرد

امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری یک‌بار دیگر تأکید کرده است که بررسی موشگافه نشان می‌دهد که حمله بر دانشگاه کابل از سوی گروه طالبان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، صالح صبح امروز (چهارشنبه، ۱۴ عقرب) در یک یادداشت فیس‌بوکی نوشته است: «این حمله‌ وحشیانه و ضدانسانی شباهت بدون چون و چرا به حمله به دانشگاه آمریکایی دارد که کار طالبان بود.»

صالح همچنان به حمله بر هتل اینترکانتیننتال و حمله بر بیمارستان چهارصد بستر در کابل اشاره کرده است که به گفته‌ی او، حمله بر دانشگاه کابل نیز با این حملات که کار طالبان بود، شباهت بدون چون و چرا دارد.

وی تأکید کرده است: «قضاوت بر این‌که جنایت علیه محصلان را طالبان انجام داده است، تراوش از ذهن سیاسی ما نه، بلکه اسناد اطلاعاتی استوار است.»

امرالله صالح روز گذشته نیز گفته بود که عمل‌کرد مهاجمان در حمله بر دانشگاه کابل شباهت «صددرصدی» با عمل‌کرد گروه تازه‌تأسیس «فاتح زواک» طالبان دارد.

معاون اول ریاست‌جمهوری در عین حال افزوده است: «می‌بینم همه‌ای شما انتظار معجزه و ظهور مسیحا نفسی را دارید که مشکلات را حل سازد. معجزه‌ای ظهور نخواهد کرد و تنها کار متحدانه – جدی و صمیمانه‌ای من و توست که وضع را تغییر خواهد داد.»

صبح روز دوشنبه مهاجمان مسلح بر دانشگاه کابل حمله کردند. براساس آمار وزارت داخله، در این حمله 20نفر کشته و 60 نفر دیگر زخمی شدند.

هرچند مسئولیت این حمله را گروه داعش رسما برعهده گرفت، اما مقام‌های ارشد دولت افغانستان از جمله امرالله صالح، طالبان را مسئول این حمله می‌دانند.

طالبان مسئولیت این حادثه را نپذیرفته است.

کلیدواژه