عقرب 17, 1399 15:00 Asia/Kabul
  • وام ۳۶۴ میلیون دلاری صندوق بین المللی پول به افغانستان
    وام ۳۶۴ میلیون دلاری صندوق بین المللی پول به افغانستان

صندوق بین‌المللی پول روز گذشته اعلام کرد که توافقنامه تسهیلات اعتباری تمدید شده 370 میلیون دلاری برای حمایت از افغانستان را تصویب کرده است.

به گزارش  خبرگزاری فارس،  توافقنامه اهدای وام 42 ماهه تسهیلات اعتباری گسترده با هدف حمایت از بهبود افغانستان از بیماری همه گیر Covid-19، اصلاحات اقتصادی به این کشور پرداخت می‌شود.

«میتسوهیرو فوروساوا» معاون مالی صندوق بین المللی پول در این باره گفت: اقتصاد افغانستان به دنبال شیوع کرونا آسیب دیده است،‌ هر چند دولت این کشور برنامه‌های برای احیای و رشد اقتصادی در نظر گرفته است و برای کاهش آسیب باید به این کشور کمک صورت گیرد. 

وی تاکید کرد: تاثیر مهلک کرونا بر اقتصاد افغانستان ادامه داشته و برای جلوگیری از بحران انسانی این کشور علاوه بر تصمیم‌های اقتصادی دولت نیازمند کمکهای خارجی است.

پس از تصویب وام صندوق بین الملل پول دولت افغانستان 115 میلیون دلار را دریافت خواهد کرد و تخصیص مابقی این پول به شرایط و اصلاحات مد نظر این سازمان بستگی خواهد داشت. 

اصلاحات اقتصادی توسط تسهیلات اعتباری گسترده پشتیبانی شده و بر حفظ ثبات مالی کلان، رسیدگی به شکنندگی هایی که مانع رشد پایدار و کاهش فقر و پیشبرد خود اتکایی می شود، تمرکز یافته است.

کلیدواژه