آیا تغییرات در پنتاگون خروج آمریکا از افغانستان را تسریع می کند؟
(last modified Thu, 12 Nov 2020 08:25:25 GMT )
عقرب 22, 1399 12:55 Asia/Kabul
  • آیا تغییرات در پنتاگون خروج آمریکا از افغانستان را تسریع می کند؟
    آیا تغییرات در پنتاگون خروج آمریکا از افغانستان را تسریع می کند؟

یک پایگاه آمریکایی گزارش داده که پاکسازی‌های اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در پنتاگون ممکن است با برنامه‌های او برای خروج سریع نظامیان آمریکا از خاورمیانه قبل از اتمام دوران ریاست‌جمهوری‌اش ارتباط داشته باشد.

به گزارش رادیودری، پنتاگون تایید کرد که کریستوفر میلر، وزیر دفاع موقت و جدید آمریکا یک مشاور ارشد استخدام کرده است که اغلب بر خروج سریع نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید می‌کند.
سخنگوی پنتاگون گفت: داگلاس مک‌گرگور، از ژنرال‌های بازنشسته ارتش آمریکا به عنوان مشاور ارشد وزیر دفاع موقت خدمت خواهد کرد و چندین دهه تجربه نظامی او برای کمک به ادامه اجرای اولویت‌های امنیت ملی رئیس جمهور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مک گرگور بارها در سال گذشته از تصمیم ایالات متحده برای خارج ساختن نیروهایش از درگیری‌ها در خاورمیانه حمایت کرده است.

او ماه ژانویه در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: تنها ترامپ می‌تواند به جنگ در افغانستان پایان دهد. این ژنرال کهنه‌کار همچنین گفته بود که ایالات متحده باید سفارتخانه خود را از کابل، پایتخت افغانستان جابجا کند. پایگاه آکسیوس اولین وبسایتی بود که چهارشنبه گزارشی از استخدام او در پنتاگون منتشر کرد.

در همین راستا رسانه های غربی به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا می گویند که ترامپ با برکناری وزیر دفاع این کشور، به دنبال تسریع خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان است.

آکسیوس گزارش داده است که تغییرات در وزارت دفاع امریکا، احتمالا با هدف تسریع روند خروج نیروهای امریکایی از خاورمیانه و افغانستان صورت گرفته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا چند روز قبل در توییترش نوشت که مارک اسپر وزیر دفاع این کشور را اخراج کرده است.

اکنون سه منبع به آکسیوس گفتند که علت کنار گذاشته شدن مارک اسپر از وزارت دفاع امریکا و تغییرات گسترده در پنتاگون این است که دونالد ترامپ، می‌خواهد سرعت خروج نیروهای امریکایی از خاورمیانه را تا قبل از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش در جنوری تسریع کند.

یک مقام ارشد دولت گفته است که موج اخراج مقامات پنتاگون و حضور داگلاس ماک گرگور برای این است که آنها می‌خواهند آشکارا در مورد خروج نظامیان این کشور از افغانستان تا پایان سال صحبت کنند.

به گفته این منبع،  رییس جمهور امریکا در موارد متعددی به مشاورانش گفته است که می‌خواهد تا کریسمس، سربازان آمریکایی را از افغانستان خارج کرده و به خانه بفرستد.

این در حالیست که ترامپ پیش از این نیز در توییتی گفته بود که باید همه نظامیان این کشور تا کریسمس از افغانستان خارج شوند.

کلیدواژه