عقرب 26, 1399 12:53 Asia/Kabul
  • هشدار سرپرست وزارت خارجه افغانستان نسبت به قطع کمک های جهانی
    هشدار سرپرست وزارت خارجه افغانستان نسبت به قطع کمک های جهانی

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با هشدار نسبت به قطع کمک های جهانی به این کشور گفت که در نشست آینده ژنو راههای ادامه این کمک ها بررسی می شود.

به گزارش ایرنا، «محمدحنیف اتمر» که امروز(دوشنبه) برای گرفتن رای اعتماد و اعلام برنامه های خود در مجلس حاضر شده بود، تصریح کرد؛ تعهدات جامعه جهانی برای کمک به افغانستان در چهار سال گذشته تا دو ماه دیگر به پایان می رسد و به همین دلیل در نشست ژنو درخصوص ضرورت ادامه این کمک ها با کشورهای کمک کننده بحث و تبادل نظر می شود.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که کشورها ادامه کمک های خود به افغانستان را مشروط  کنند که ارزیابی لازم در کابینه انجام می شود.

اتمر خاطرنشان کرد که ممکن است که اجماع ملی، منطقه ای و جهانی برای کمک به افغانستان همزمان با افزایش خشونت در این کشور آسیب ببیند.

وی به نمایندگان وعده داد در صورتی که به وی رای اعتماد بدهند، اصلاحات لازم از جمله الزام فراگیری زبان انگلیسی برای کارکنان وزارت خارجه و درباره شیوه استخدام در این وزارتخانه اصلاحاتی انجام دهد.

بیش از یک سال از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان می گذرد اما به دلیل مشکلات در انتخابات ریاست جمهوری 5میزان سال 1398 و ادعای تقلب تاکنون تمامی اعضای  کابینه برای گرفتن رای  اعتماد به مجلس معرفی نشده اند.

رئیس جمهوری افغانستان امروز(دوشنبه) وزیران پیشنهادی کشور، خارجه و دارایی را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.

کلیدواژه