عقرب 26, 1399 18:08 Asia/Kabul
  • قدردانی سازمان ملل از خدمات ایران به مهاجرین افغان
    قدردانی سازمان ملل از خدمات ایران به مهاجرین افغان

کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین و پناهندگان، در سفرش به ولایت بامیان گفت ایران از چهار دهه بدین سو از مردم این کشور میزبانی کرده و این برای مردم و سازمان ملل متحد قابل قدردانی است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، فلیپو گراندی، از میزبانی کشورهای همسایه قدردانی کرده و گفت: خوشحالم که هم اکنون جمهوری اسلامی ایران از اتباع افغانستانی تاکید میکنم "افغان‌ها" میزبانی می‌کند و تلاش دارد حضور افغان‌ها را در کشورشان قانونمند سازد، این امر باعث خوشحالی من است.

وی همچنین از تداوم خشونت‌ها در افغانستان اظهار نگرانی کرده و هشدار داده است در صورت عدم توافق و افرایش خشونت‌ها در افغاستان، میزان بیجاشده‌های داخلی و مهاجرت غیرقانونی افغان‌ها به سایر کشورها افزایش خواهد یافت.

با این حال مقام‌ها در وزارت امور مهاجرین افغانستان از آمادگی دولت افغانستان برای عودت دوباره بیجاشده‌ها در این کشور سخن گفته و می‌گویند روی طرحی برای ایجاد اشتغال برای مهاجرین بازگشته به افغانستان کار می‌کنند.

نور رحمان اخلاقی سرپرست وزارت امور مهاجرین، عدم اشتغال‌زایی برای مهاجرین عودت‌کننده را از چالش‌های عمده مهاجرین یاد کرد 

لازم به ذکر است که به گفته مقام‌های وزارت مهاجرین، بامیان بیشترین عودت‌کننده و بیجاشدگان را در سطح افعانستان دارد و دفتر ساحدی سازمان ملل متحد در افغانستان ولایت بامیان را از جمله ۲۰ ولایت مهم و اساسی که مورد توجه این سازمان قرار دارد اعلام کرده است.

کلیدواژه