قوس 04, 1399 11:07 Asia/Kabul
  • بین گروه های تروریستی در افغانستان رابطه منظم وجود دارد
    بین گروه های تروریستی در افغانستان رابطه منظم وجود دارد

سرپرست ریاست امنیت ملی افغانستان با اشاره به برخی از حوادث تروریستی در این کشور، می گوید که بین گروه های تروریستی در افغانستان روابط منظم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، احمد ضیا سراج ، روز دوشنبه در مجلس افغانستان گفت که در بسیاری از رویدادهای تروریستی که طالبان در آن به حملات انفجاری دست زده است، از دیگر گروه‌ها استفاده کرده است.

به گفته سراج، همه این ‌گروه‌ها در برخی مسایل ازجمله آموزش فنون جنگی با هم همکاری دارند.

احمدضیا سراج افزود، برخی از حوادثی که یک گروه طرح‌ریزی می کند، گروه دوم مسایل لجستیکی آن را فراهم و گروه سوم عامل انفجاری را مهیا می کند که این  نشان می‌دهد روابط منظمی بین گروه‌های تروریستی در افغانستان موجود است.

سرپرست ریاست امنیت ملی افغانستان گفت، هیچ فرقی بین گروه ‌های تروریستی وجود ندارد و همه یک هدف را دنبال می‌کنند که آن قتل و کشتار مردم، نابودی ارزش‌ها و براندازی نظام است.

سراج درادامه تصریح کرد که طالبان از مراکز امن در کراچی، پشاور و کویته پاکستان تلاش دارد تا افغانستان را به چالش بکشد و اگر این مکان‌‌های امن را نداشت، تا حالا نابود شده بود.

سرپرست ریاست امنیت ملی افغانستان می‌گوید که نیروهای امنیتی این کشور با حدود ۲۰ گروه تروریستی در جنگ هستند که چتر حفاظتی آن‌ها طالبان است.

 

کلیدواژه