قوس 12, 1399 13:03 Asia/Kabul
  • رای اعتماد مجلس نمایندگان افغانستان به 3 وزیر پیشنهادی +جزئیات
    رای اعتماد مجلس نمایندگان افغانستان به 3 وزیر پیشنهادی +جزئیات

در رای گیری امروز مجلس نمایندگان به وزیران پیشنهادی و نامزد ریاست بانک مرکزی، سه وزیر پیشنهادی رای اعتماد مجلس نمایندگان را به دست آوردند و نامزد ریاست بانک مرکزی و دو نامزد وزیر رد شدند.

به گزارش رادیودری،در جلسه امروز (چهارشنبه) مجلس که برای رای به وزیران پیشنهادی برگزار شد و وزیران پیشنهادی صحت عامه، اقوام و قبایل و اقتصاد، رای اعتماد گرفتند و نامزدوزیران معارف و احیا و انکشاف دهات و نامزد ریاست بانک موفق به گرفتن رای تایید مجلس نشدند.

در رای گیری امروز نمایندگان مجلس، احمدجواد عثمانی با گرفتن 145 رای تایید به عنوان وزیر صحت عامه اعتماد نمایندگان را به دست آورد.

 عثمانی توانست از مجموع 242 رأی نمایندگان حاضر در مجلس، 145 رأی تأیید،‌ 38 رای رد، 12 رای ممتنع و 47 رای باطل به پست وزارت دست یابد.

همچنین محب‌الله صمیم با به دست آوردن 209 رای تایید به عنوان وزیر سرحدات، اقوام و قبایل تعیین شد. او از مجموع 242 رای نمایندگان حاضر، 209 رای تایید، 12 رای رد، 6 رای ممتنع و 16 رای باطل کسب کرد.

کریمه حامد فاریابی نیز توانست از مجموع 242 رأی نمایندگان حاضر در مجلس، 136 رأی تأیید را کسب کند. او 47 رای باطل، 39 رای رد و 20 رای سفید داشت. او به دست آوردن این تعداد رای تایید سکاندار وزارت اقتصاد شد.

رنگینه حمیدی نامزد وزیر معارف با کسب 114 رای نتوانست، کرسی این وزارت را به دست آورد. نمایندگان مجلس به او 58 رای رد، 16 رای ممتنع و 54 رای باطل دادند.

مجلس نمایند‌گان همچنین به اجمل احمدی برای تصدی کرسی ریاست بانک مرکزی رای اعتماد نداد. احمدی از مجموع 242 رای نمایندگان حاضر، 72 رای تایید،‌ 74 رای رد، 19 رای ممتنع دادند و 77 رای دیگر نیز باطل اعلام شد.

مجیب الرحمن کریمی، نامزد وزیر احیا و انکشاف دهات با گرفتن ۱۱۸ رای، نتوانست رای اعتماد مجلس نمایندگان را بدست بیاورد. او 57 رای باطل، 15 رای سفید و ۵۲ رأی رد گرفت و نتوانست از مجلس نمایندگان رأی اعتماد بگیرد.

برای کامیابی نامزد وزیران در جلسه‌ی امروز مجلس نمایندگان به 122 رأی تأیید نیاز است.

پیش از این نیز در دو مرحله به 16 وزیر پیشنهادی و رئیس عمومی امنیت ملی رای تایید و به دو نامزدوزیر دیگر نیز رای رده داده بودند.

 

کلیدواژه