بیانیه سفارت ایران در کابل در مورد اهانت به برادران افغانستانی
(last modified 1399-09-15T05:50:42+00:00 )
قوس 15, 1399 10:20 Asia/Kabul
  • بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در مورد اهانت به برادران افغانستانی
    بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در مورد اهانت به برادران افغانستانی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل انتشار ویدئوی آزار و اذیت مهاجران افغان در ایران را جعلی خواند و گفت که بدخواهان با هدف تخریب روابط و به راه انداختن جنگ روانی اقدام به انتشار کلیپ‌های غیر واقعی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، سفارت ایران در اطلاعیه‌ای افزود که در پی انتشار دو کلیپ با موضوع ضرب و شتم اتباع محترم افغان در ایران و متعاقب آن صدور بیانیه وزارت امور خارجه افغانستان مبنی بر پیگیری این امر، بلافاصله تحقیقات فنی گسترده‌ای توسط نیروی انتظامی و وزارت امور خارجه ایران در این رابطه آغاز شد.

اطلاعیه اضافه کرد: مشخص گردید که با نهایت تاسف عواملی در داخل افغانستان با هدف تخریب روابط و ایجاد تنش‌های مقطعی در مناسبات دو کشور؛ اقدام به پخش این ویدئوها که یکی مربوط به کشوری جز ایران و دیگری مربوط به پنج سال پیش می‌باشد، کرده اند.

در این اطلاعیه آمده است: تردیدی نیست که مناسبات دو کشور برادر و همسایه بر اصول و پایه‌های محکمی استوار است که اقدامات بدخواهان خللی در استحکام آن به وجود نیاورده و برعکس موجب هشیاری بیش از پیش مقامات دو کشور در برخورد با عوامل ایجاد جنگ روانی و بازی‌های تبلیغاتی در آینده خواهد شد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز روز پنجشنبه گذشته به دنبال اطلاعیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه تصاویر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص اهانت به برادران افغانستانی از اساس نادرست بوده، تاکید کرده بود: اتفاق مورد نظر در ایران رخ نداده است.

 در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی که در آن تعدادی به دست چند نفر مورد ضرب و جرح قرار می‌گیرند و منتسب به برادران افغانستانی شده است، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در اطلاعیه ای اعلام کرد بررسی های فنی حاکی از آن است که فیلم منتشره در فضای مجازی در کشور ایران اتفاق نیفتاده و نیروی انتظامی قویا این موضوع را که در ایران اسلامی چنین رفتاری با برادران مسلمان افغانستانی رخ داده باشد، تکذیب می کند.

کلیدواژه