قوس 15, 1399 13:31 Asia/Kabul

توزیع ناعادلانه کمک‌ها برای آوارگان داخلی غور و طولانی شدن این پروسه در شرایط بد اقتصادی مهاجرین این ولایت، نگرانی‌های را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، عبدالبصیر قادری عضو شورای ولایتی غور گفت: “بیجاشدگان که در مرکز ولایت غور پناه آوردند در بررسی کمک‌ها قرار گرفته اما روند توزیع کمک‌ها تا رسیدن به این بیجاشدگان وقت زیادی را  می‌گیرد.

وی گفت فعلا برای هر فامیل مبلغ ده هزار افغانی از سوی موسسات کمک کننده کمک منظور شده که این مقدار برای هر خانوار بیجاشده مبلغ ناچیزی می‌باشد و.

وی می‌افزاید این مقدار پول هم ممکن است تا مدت ۱۰ الی ۲۰ روز آینده به دست آنان برسد که در شرایط فعلی زمان طولانی می‌باشد.

قادری افزود همچنین بعضی خانواده‌های بی بضاعت ممکن است از روند توزیع کمک‌ها محروم بمانند و یا برای گرفتن آن روز‌ها در ادارات مختلف سرگردان شوند که این وضع ناشی از بی‌مسئولیتی کسانی هستند که روند توزیع کمک‌ها را بر عهده دارند.

خبر دیگر این که هم‌زمان با رسیدن فصل سرما بی‌جاشدگان داخلی در شهرک سبز هرات از وضعیت نامناسب زندگی شان شاکی اند.

به گفته مسئولان اداره مهاجرین و عودت کننده‌گان، امسال در هرات ۱۶هزار فامیل "شدیداً آسیب‌پذیر" نیازمند کمک‌رسانی اند.

احمد جاوید نادم رئیس اداره مهاجرین و عودت‌کنند‌گان هرات می‌گوید در زمستان پیش‌رو حدود 16 هزار خانواده بی‌جاشده در هرات ثبت شده که شدیداً نیاز به کمک‌رسانی دارند، اما این اداره به دلیل منابع محدود تاکنون برای 7 هزار خانواده  کمک جمع‌آوری کرده است.

وی دلیل کمبود منابع کمک‌رسانی را تمرکز موسسات کمک‌کننده و دولت برای مبارزه با کرونا بیان نموده و می‌گوید که به علت شیوع کرونا بودجه موسسات همکار و دولت صرف مبارزه با کرونا شده‌ است.

با این حال اعضای شورای ولایتی تاکید دارند که در فصل سرمای پیش‌رو اداره محلی هرات باید برای حل مشکل آوار‌گان داخلی و نیازمندان بومی این ولایت در هماهنگی با مرکز کمک‌های لازم را فراهم کند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش محمدی:

کلیدواژه