قوس 22, 1399 16:40 Asia/Kabul
  • سرکنسول ایران در هرات : سال‌های سال خلأ حضور استاد زریاب احساس خواهد شد
    سرکنسول ایران در هرات : سال‌های سال خلأ حضور استاد زریاب احساس خواهد شد

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات در پیامی به مناسبت درگذشت استاد رهنورد زریاب، خدمات این چهره شناخته‌شده حوزه زبان و ادب فارسی و افغانستان را چنان برجسته خوانده که خلا حضور او تا سال‌های سال احساس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری از هرات: پیام تسلیت محمد صدیقی‌فر، سرکنسول ایران در هرات به مناسبت درگذشت استاد محمد اعظم رهنورد زریاب به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون  

بعد از قریب به نیم قرن  تلاش مستمر علمی و فرهنگی و ادبی،و خلق چندین اثر علمی ارزشمند، استاد  رهنورد زریاب امروز چهره در نقاب خاک کشید.

 خدمات ارزشمند و خالصانه این شخصیت فرهیخته به زبان و ادب فارسی، آنچنان برجسته است که خلاء حضور پر برکتشان تا سالهای سال احساس خواهد شد. گرچه اطمینان دارم خاک ادب پرور افغانستان و همت جوانان عاشق زبان و ادبیات فارسی در رهروی از این استاد برجسته، دیوارهای مستحکم و با شکوه و عظمت این فرهنگ کهن را بلندتر از همیشه بنا خواهد کرد.

به نوبه خود ضایعۀ درگذشت این استاد بزرگ و فرهیخته را به جامعۀ علمی و ادبی افغانستان، ایران و علاقمندان به زبان فارسی در سراسر جهان تسلیت می گویم و برای بازماندگان ایشان اجر و صبر از درگاه خداوند رحمان آرزو می کنم.

 

محمد صدیقی‌فر

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات

کلیدواژه