جدی 02, 1399 14:03 Asia/Kabul
  • تعیین معاون نماینده خاص دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان
    تعیین معاون نماینده خاص دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان

یوناما اعلام کرد دبیرکل سازمان ملل متحد رامز الاکبروف را به عنوان معاون نماینده این سازمان برای افغانستان معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری به نقل از آوا، رامز الاکبروف همچنین به عنوان هماهنگ کننده مقیم و بشردوستانه ملل متحد نیز ایفای وظیفه خواهد کرد. 

الاکبروف به جای توبی لنزر به این پست گماشته شده است. او دارای تجربه‌ی ۲۵ ساله در بخش های رهبری اجرایی، برنامه ریزی استراتژیک و ساختن پالیسی، برنامه ریزی و مدیریت انکشافی، پاسخگویی بشری به شمول کار به عنوان رئیس بخش پالیسی و استراتژی در نیویورک و رئیس صندوق جمعیت ملل متحد در هایتی می باشد. 

وی از اگوست سال ۲۰۲۰ به این سو به عنوان هماهنگ کننده مقیم موقت ملل متحد در افغانستان فعالیت داشت.

الاکبروف همچنان به عنوان معاون رئیس منطقوی دفتر ساحوی صندوق جمعیت ملل متحد برای کشورهای عربی، اروپای شرقی و آسیای میانه به شمول افسر برنامه ها که سودان، سومالیا و عراق را تحت پوشش قرار می داد و همچنان به عنوان افسر پاسخگویی بشردوستانه برای برنامه ها در افغانستان، فلسطین و ساحه (Great Lakes )کار کرده است. 

وی از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ در دانشگاه طبی آذربایجان استاد و داکتر بوده است. 

الاکبروف در رشته روابط بین الملل از دانشگاه (Tufts) مدرک ماستری و از دانشگاه طبی آذربایجان درجه طبی و دکترا دارد. او به زبان های انگلیسی، فرانسوی و روسی تسلط کامل دارد.

کلیدواژه