جدی 03, 1399 11:39 Asia/Kabul
  • آموزش بیش از 182 هزار مهاجر افغانستانی در ایران درخصوص خطرات مین
    آموزش بیش از 182 هزار مهاجر افغانستانی در ایران درخصوص خطرات مین

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: حدود 183 هزار مهاجر افغانستانی در 8 ماه گذشته، هنگام خروج از ایران در گذرگاه مرزی دوغارون آموزش‌های لازم را در زمینه خطرات مین فرا گرفتند.

به گزارش رادیودری، «هادی رمضانی» رئیس جمعیت هلال احمر تایباد روز چهارشنبه با اشاره به برگزاری بیش از چهار هزار کلاس آموزشی در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین تصریح کرد: به طور میانگین روزانه حدود 700 نفر از اتباع افغانستان، آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا می‌گیرند.

رمضانی، آموزش تشخیص انواع مین و گلوله‌های منفجر نشده، نحوه برخورد با مصدومان، آشنایی با رنگ‌ها، تابلوها و محل‌های مین‌گذاری را از مهمترین آموزش های ارائه شده به مهاجران افغانستانی در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر تایباد برشمرد.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد افزود: براساس آمارهای ارائه شده از سوی مرکز مین افغانستان از سال 2005، ماهانه 172 نفر از شهروندان این کشور بر اثر برخورد با مین جان باخته‌اند و در پی آموزش‌های ارائه شده این رقم به ماهانه 40 نفر کاهش یافته است.

رمضانی همچنین با اشاره به توزیع انواع اقلام بهداشتی در بین اتباع خارجی در حین خروج از ایران گفت: همزمان با شیوع بیماری کرونا، تاکنون حدود 200 هزار ماسک و بیش از 73 هزار عدد انواع محلول‌های ضدعفونی کننده در بین اتباع خارجی در گذرگاه مرزی دوغارون توزیع شد.

تایباد در شرق ایران، 90 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

کلیدواژه