جدی 21, 1399 13:37 Asia/Kabul
  • صلح افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و پاکستان
    صلح افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و پاکستان

رئیس مؤسسه مطالعات استراتژی و منطقه‌ای ریاست جمهوری ازبکستان و سفیر پاکستان در تاشکند با یکدیگر دیدار و تلاش های دو کشور در برقراری صلح پایدار در افغانستان را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «الدار عارف‌اف»  و «سید علی اسد گیلانی» در مورد چگونگی و چشم انداز گسترش همکاری‌های دوجانبه بین ازبکستان و پاکستان نیز تبادل نظر کردند.

سفیر پاکستان در این دیدار سیاست خارجی ازبکستان مبنی بر تحکیم روابط حسنه و متقابلا سودمند و دوستانه با تمام همکاران را ارزشمند دانست.

همچنین در این دیدار تاکید شد، ابتکار «شوکت میرضیایف» رئیس جمهوری ازبکستان مبنی بر برگزاری همایش بین المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: به هم پیوستگی منطقه ای، ستیزه جویی‌ها و امکانات» در ماه می سال 2021 میلادی شاخص دیگری بر پایبندی تاشکند به این خط مشی است.

این گزارش افزود: طرف پاکستانی نیز علاقمندی اسلام آباد را برای توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه ابراز داشت و گفت: زمینه‌های بازرگانی، حمل و نقلی، لجستیکی، علمی، آموزشی، گردشگری می‌توانند حوزه‌های اصلی تعمیق روابط دوجانبه باشند.

سفیر پاکستان در تاشکند همچنین با اشاره به موضوع افغانستان در سیاست ازبکستان مبنی بر حمایت از پروسه صلح آمیز و جذب فعال «کابل» بر طرح‌های اقتصادی و زیربنایی منطقه‌ای تأکید کرد.

کلیدواژه