سفر هیاتی از وزارت دفاع به ولایت نیمروز
(last modified 1399-10-24T09:27:02+00:00 )
جدی 24, 1399 13:57 Asia/Kabul
  • سفر هیاتی از وزارت دفاع افغانستان به نیمروز
    سفر هیاتی از وزارت دفاع افغانستان به نیمروز

وزارت دفاع افغانستان به دستور اشرف غنی هیأتی را برای بررسی تلفات غیرنظامیان در نیمروز، به این ولایت فرستاده است.

به گزارش رادیودری، وزارت دفاع افغانستان امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این هیأت به‌دستور  غنی و به ریاست عبدالقیوم سالارزی، رییس کشف و اطلاعات این وزارت تشکیل شده و به ولایت نیمروز رفته است.

در خبرنامه تأکید شده است که این هیات حادثه کشته شدگان غیرنظامی را به‌ صورت همه‌جانبه بررسی می‌کند.

در تاریخ ۲۱ جدی بازمحمد ناصر، رییس شورای ولایتی نیمروز ادعا کرده بود که در حمله‌ی هوایی نیروهای افغان در ولسوالی خاشرود این ولایت، ۱۲ غیرنظامی کشته و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند. وی بعدا در صحبت با رسانه‌های دیگر، شمار کشته‌شدگان را ۱۸ نفر اعلام کرده بود که به گفته‌ی او، اعضای یک خانواده بوده‌اند.

منابع مردمی نیز گفته بودند که بستگان خانواده‌های قربانیان این حمله‌‌ی هوایی اجساد کشته‌شدگان را به بیمارستان ولایتی نیمروز منتقل کرده و خواستار بازداشت عاملان این حمله‌ی هوایی شده‌اند.

یک روز پس از رسانه‌ای‌شدن این رویداد، رییس‌جمهور افغانستان به نهادهای امنیتی و دفاعی دستور داد که تلفات غیرنظامیان در این حمله‌ی هوایی را به‌صورت همه‌جانبه بررسی و یافته‌های‌شان را با ریاست‌جمهوری شریک کنند.

غنی افزوده بود که طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی عامل اصلی تلفات غیرنظامیان اند؛ زیرا به گفته ‌وی، این گروه‌ها از خانه‌های مردم و مکان‌های عامه به‌عنوان سپر استفاده می‌کنند.

کلیدواژه