مشارکت همه اقوام و گروه‌ها، از مولفه‌های اصلی صلح افغانستان
(last modified 1399-10-24T14:53:21+00:00 )
جدی 24, 1399 19:23 Asia/Kabul
  • مشارکت همه اقوام و گروه‌ها، از مولفه‌های اصلی صلح افغانستان
    مشارکت همه اقوام و گروه‌ها، از مولفه‌های اصلی صلح افغانستان

معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان مبنا قرار گرفتن اراده عمومی مردم، مشارکت همه اقوام و گروه ها در ساختار نظام و آزادی های عمومی و حقوق شهروندی را از مؤلفه های اصلی صلح پایدار دانست.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، سرور دانش، در  "نشست قانون اساسی؛ حقوق شهروندی و صلح پایدار" گفت که "تداوم نظم حقوقی کنونی و تداوم مشروعیت قانون اساسی تضمین کننده اصلی صلح عادلانه و پایدار است." 

معاون اشرف غنی تصریح کرد که برای دست‌یابی به صلح پایدار باید رضایت و قناعت واقعی همه طرفها حاصل شود و گرنه با یک وضعیت تحمیلی و فراهم نشدن قناعت همه، آتش جنگ زیر خاکستر پیمان صلح، همچنان داغ میماند و هر لحظه احتمال شعله ور شدن آن وجود دارد.

دانش تأکید کرد، شعار دولت موقت به معنای نادیده انگاشتن آرای عمومی و اراده مردم است که باعث گسست در نظم جمهوری و سرآغاز یک بی نظمی و خشونت دیگر در افغانستان خواهد شد.

این اظهارات پس از آن است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در افغانستان همزمان با آغاز دور دوم مذاکرات میان دولت و طالبان در دوحه قطر ، در دیدار با سیاسیون افغان پیشنهاد دولت موقت را عنوان کرد که با مخالفت شدید دولت اشرف غنی وهمچنین برخی کشورهای منطقه روبرو شده است. 

کلیدواژه