جدی 27, 1399 18:46 Asia/Kabul
  • 
واکنش ها به افزایش خشونت نسبت به مهاجرین افغان در پاکستان
    واکنش ها به افزایش خشونت نسبت به مهاجرین افغان در پاکستان

فعالین مدنی و فرهنگی هرات در واکنش به رویداد چندی قبل که در ایالت بلوچستان پاکستان یازده کارگر افغانستانی را سربریدند ،آن را یک جنایت هولناک خواندند.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا) ، سازمان مدنی بشر دوستان در ولایت هرات، همایش دادخواهی و عدالت‌ خواهی را بخاطر خشونت کشور همسایه علیه مهاجرین افغان با حضور جوانان و فعالین مدنی برگزار کرد.

حلیمه پژواک، رئیس شبکه مشورتی جامعه مدنی هرات و یکی از برگزارکنندگان این برنامه، در سخنانی هدف از برگزاری این همایش را دادخواهی حقوق مهاجرین در کشورهای همسایه عنوان کرد و بیان داشت که کشورهای همسایه‌ای که اتباع و مهاجرین افغان در آنجا بسر می‌برند نباید مورد خشونت قرار بدهند.

پژواک گفت، در برابر حق‌طلبی و خشونت‌هایی که علیه مهاجرین صورت می‌گیرد، دولت افغانستان هم مقصر است؛ زیرا ابتدا باید شرایط زندگی را برای ملت در داخل کشور مساعد کرده و از حقوق اتباع خود در کشورهایی که مهاجر هستند، دفاع کنند.

در همین حال، مولوی محمد رحیم شهریار، از برگزارکنندگان دیگر این همایش گفت، خشونت در اسلام و قوانین بین‌المللی ممنوع بوده و نباید در برابر مهاجرین خشونت صورت بگیرد. 

جنایت اتفاق افتاده در بلوچستان پاکستان با واکنشهای زیادی در داخل و خارج افغانستان روبرو شده است.

کلیدواژه