جدی 28, 1399 15:27 Asia/Kabul
  • زعفران افغانستان؛ مقام نخست موسسه بین‌المللی اتحادیه اروپا
    زعفران افغانستان؛ مقام نخست موسسه بین‌المللی اتحادیه اروپا

زعفران افغانستان که از لحاظ کیفیت در جهان بی نظیر است، مقام نخست موسسه بین‌المللی اتحادیه اروپا را کسب کرد.

به گزارش رادیودری، وزارت صنعت و تجارت افغانستان اعلام کرد که بهترین کیفیت زعفران جهان بار دیگر به افغانستان تعلق گرفته است.

طبق اعلام این وزارت، زعفران افغانستان جایزه نخست (سه ستاره طلایی) موسسه بین‌المللی ذایقه اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۲۱ میلادی کسب کرده است.

فواد احمدی، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت افغانستان گفت که این جایزه به نمایندگی از افغانستان به شرکت زراعتی کیهان زعفران تعلق گرفته است.

براساس گفته فواد احمدی، موسسه بین‌المللی ذایقه اتحادیه اروپا در شهر بروکسل کشور بلژیک مستقر است و یک نهاد بین‌المللی معتبر در عرصه تعیین ذایقه و کیفیت محصولات غذایی در عرصه جهانی به شمار می‌رود.

به گفته او، جایزه سه ستاره طلایی این نهاد از اعتبار جهانی برخوردار است.

احمدی گفت که جایزه سه ستاره طلایی این نهاد بین‌المللی در سال ۲۰۲۱ میلادی به زعفران افغانستان بنابر کیفیت عالی طبیعی به شرکت زراعتی کیهان زعفران تعلق گرفته است.

سخنگوی وزارت صعنت و تجارت افغانستان افزود که شرکت زراعتی کیهان زعفران با کسب جایزه سه ستاره طلایی موسسه بین‌المللی ذایقه پس از این می‌تواند نشان این نهاد را بر روی محصولات زعفرانی خود استفاد و در سطح جهانی از آن کار بگیرد.

موسسه بین‌المللی آزمایش ذایقه در سال ۲۰۰۳ در شهر بروکسل تاسیس شده و از آن زمان تاکنون همه ساله ذایقه صدها نوع مواد غذایی را  آزمایش می‌کند.

کلیدواژه