دلو 21, 1399 09:00 Asia/Kabul
  • بازگشت اجباری عضو ارشد تیم مذاکره صلح دولت به کابل
    بازگشت اجباری عضو ارشد تیم مذاکره صلح دولت به کابل

عضو ارشد تیم مذاکرات صلح دولت افغانستان با طالبان که درباره عدم محبوبیت اشرف غنی و احتمال تشکیل دولت موقت اظهارنظر کرده بود، قرار است به اجبار به کابل بازگردد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری به نقل از ، رسانه‌ها در افغانستان فاش کردند، «محمد امین احمدی» که در ماههای اخیر درباره روند صلح با طالبان اظهاراتی علنی داشته، قرار است که به طور اجباری به کابل بازگردد. احمدی در فایل صوتی افشا شده گفته بود که اشرف غنی در جهان محبوبیتی ندارد و حکومت موقت نیز در افغانستان آمدنی است.

احمدی در این فایل صوتی که به رسانه‌ها درز کرد، تاکید کرده که بدون تشکیل حکومت موقت صلح امکانپذیر نیست و شرط حمایت کشورهای بین‌المللی از افغانستان نیز صلح با طالبان است.

طبق این گزارش، برخی منابع گفته‌اند که این عضو ارشد تیم مذاکره افغانستان قرار بوده  به درخواست اشرف غنی به کابل باز ‌گردد. 

«شیرمحمد عباس استانکزی» معاون سیاسی دفتر طالبان نیز پیش از اینگفته که اشرف غنی از راه غیرقانونی به قدرت رسیده و به خاطر صلح بهتراست استعفا دهد، وی همچنین با اشاره به مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه تاکید کرده که « بر روی یک حکومت جدید توافق خواهد شد تا جایگزین حکومت فعلی شود».

 

کلیدواژه