حوت 05, 1399 09:06 Asia/Kabul
  • ازسرگیری مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان
    ازسرگیری مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان

اعضای هیئت های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان بر ادامه مذاکرات صلح تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،  سخنگوی دفتر سیاسی طالبان  در پیام توئیتری اعلام کرد: روسا و شماری از اعضای هر دو هیئت مذاکره کننده صلح  دوشنبه شب  در دوحه دیدار و هردو طرف بر ادامه مذاکرات صلح تاکید کردند.
محمد نعیم وردک افزود: ‏در این نشست از گروه های کاری دو تیم مذاکره کننده صلح  خواسته شد تا نشست هایشان را برای برنامه ریزی کاری ادامه دهند.

نادر نادری، عضو هیئت مذاکراتی دولت جمهوری اسلامی افغانستان هم گفت که معصوم استانکزی، رئیس هیات دولت و مولوی عبدالحکیم، رئیس هیات طالبان شام دیروز نشستی را برگزار کرده‌اند.

نادری افزود که این نشست در یک فضای خوب تدویر شده است. به گفته وی، در این نشست بر دوام مذاکرات تاکید شد و به گروه های موظف وظیفه داده شد تا روی ترتیب موضوعات اجندا به نشست‌های خود ادامه دهند.

دور دوم مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان  که از دو ماه پیش  در دوحه اغاز شده بعلت سنگ اندازی امریکا و نادیده گرفتن توافقنامه به اصطلاح  صلح با این گروه  ،پیشرفته ای نداشته است .
دولت افغانستان، برقراری آتش بس را اولویت اصلی موضوع مذاکرات می داند اما طالبان بر مذاکره بر سر نظام سیاسی آینده افغانستان تاکید دارد.

کلیدواژه