حوت 06, 1399 09:30 Asia/Kabul
  • خشم مردم افغانستان از اظهارات جنگ طالبانه فرمانده امریکائی
    خشم مردم افغانستان از اظهارات جنگ طالبانه فرمانده امریکائی

اظهارت جنگ طلبانه فرمانده سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا "سنتکام"، خشم و تنفر مردم افغانستان را برانگیخته است.

به گزارش رادیودری، ژنرال "کنت اف. مکنزی" Kenneth F. McKenzie در اظهاراتی نسنجیده و جنگ افروزانه  گفته است،  براساس توافقنامه قطر، طالبان حملات خود را به نظامیان امریکائی مستقر در افغانستان متوقف کرده اما به حملات ضد نیروهای امنیتی و ترورهای هدفمند فعالان مدنی و رسانه ای  در این کشور دامن زده است.

مردم  خشمگین افغانستان در فضای مجازی اعلام کردند،  اظهارات  این فرمانده تروریست  نظامی امریکایی از حامیان  گروههای تروریستی از جمله داعش، بیانگر خوی درندگی و جنگ طلبی و خلاف گفته های مقامات این کشور درخصوص حمایت از روند صلح افغانستان است.

مردم افغانستان تاکید کردند: این اظهارات تحریک آمیز "مکنزی"  چهره کریه، ضد انسانی، غیرواقعی  و  فریبنده خود را نزد مقامات و مردم افغانستان به نمایش گذاشته است.

این نکته قابل تامل است که از زمان توافقنامه به اصطلاح  صلح امریکا با طالبان در فوریه  2020 در قطر و از  اغاز مذاکرات صلح  افغانستان، انفجارهای خونین، حملات تروریستی و ترورهای هدفمند نقاط مختلف این کشور از جمله کابل را فرا گرفته و خشم مردم را برانگیخته است که صدها کشته و زخمی برجا گذاشته است .

کارشناسان مسایل سیاسی منطقه براین باورند که آمریکا عامل اصلی تداوم ناامنی، گسترش تروریسم و جنگ  در افغانستان است و تنها با خروج نظامیان آمریکائی از این کشور آرامش به آن بازمی گردد و جنگ  پایان می یابد.

کلیدواژه