هیچ سندی مبنی بر قطع رابطه طالبان با سایر گروه ‎‌های تروریستی وجود ندارد
(last modified Wed, 24 Feb 2021 12:40:23 GMT )
حوت 06, 1399 17:10 Asia/Kabul
  • هیچ سندی مبنی بر قطع رابطه طالبان با سایر گروه ‎‌های تروریستی وجود ندارد
    هیچ سندی مبنی بر قطع رابطه طالبان با سایر گروه ‎‌های تروریستی وجود ندارد

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان، گفت که تاکنون، هیچ سندی مبنی بر قطع رابطه‌ طالبان با سایر گروه‌های تروریستی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، رحمت الله اندر، امروز، در حساب توییتری خود نوشت: «تاکنون هیچ دلیلی وجود ندارد که ثابت کند طالبان با سایر گروه‌های تروریستی قطع رابطه کرده باشد؛ زیرا طالبان و القاعده دارای اشتراکات ایدئولوژیک هستند و حتی به تقسیم جغرافیایی کشورها اعتقادی ندارند.»

به گفته‌ او، طالبان همواره تعهداتشان را نقض کرده، به خشونت‌ها ادامه داده و رابطه خود را با گروه‌های تروریستی حفظ کرده‌اند.

اندر افزوده است: «طالبان بر خلاف وعده‌هایی که داده بودند، سطح خشونت‌ها را کاهش نداده‌اند. هنوز هم در صفوف طالبان، تروریست‌های خارجی از جمله القاعده می‌جنگند.»

این در حالی است که به تازگی، کمیسیون نظامی طالبان، به اعضای این گروه در تمام ولایت‌های افغانستان دستور داده تا از پناه دادن به اعضای خارجی در صفوفشان خودداری کنند.

کمیسیون نظامی طالبان، هشدار داده است که اگر چنین کاری انجام شود، مسئولان ولایتی این گروه از سمت‌های شان برکنار، واحدهای جنگی آنها منحل و مجازات خواهند شد.

گفتنی است که نقض توافق‌نامه قطر از سوی طالبان، سبب شده تا دولت جدید آمریکا به رهبری جو بایدن، این توافق‌نامه را مورد بررسی قرار دهد. از سویی دیگر نیز، بایدن، به تازگی گفته است که می‌تواند جدول خروج سربازان آمریکایی از افغانستان در ماه می سال جاری میلادی را کنار بگذارد.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو نیز، گفته است که خروج عجولانه از افغانستان نگران‌کننده است و سبب قوت گرفتن گروه‌های تروریستی خواهد شد.

کلیدواژه