دخالت مجلس نمایندگان امریکا در امور افغانستان
(last modified 1399-12-13T14:25:54+00:00 )
حوت 13, 1399 18:55 Asia/Kabul
  • دخالت مجلس نمایندگان امریکا در امور افغانستان
    دخالت مجلس نمایندگان امریکا در امور افغانستان

عضو مجلس نمایندگان امریکا با دخالت در امور داخلی افغانستان، تمرکز قدرت در ارگ را از چالش های مهم این کشور دانست.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، "مایکل مک کال "معاون کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا با اشاره به اینکه واشنگتن  پس از20 سال حضور نظامی در افغانستان  قادر به تامین  امنیت و پایان جنگ نیست گفت: برای حل بحران این کشور باید تمرکززدایی قدرت انجام  گیرد و  قدرت بین گروه ها  تقسیم شود.

وی افزود خلیلزاد در سفر خود به افغانستان تلاش دارد تا توافقنامه دوحه را تعدیل کند و حضور نظامی امریکا در افغانستان بعداز ماه می  ادامه یابد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که نماینده امریکا درامور افغانستان در روزهای گذشته با برخی از شخصیت های سیاسی افغانستان از جمله اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی دیدارو در باره تشکیل حکومت مشارکتی با طالبان تبادل نظر  کرد.

پس از یک سال از امضای توافقنامه به اصطلاح صلح میان  امریکا و طالبان، وضعیت در افغانستان همچنان مانند گذشته و با خشونت های بیشتر ادامه دارد.

دراین  توافقنامه امریکا متعهد به خروج نظامیان خارجی  از افغانستان  در  ماه می ۲۰۲۱ شد که در حال حاضر به ان پایبند نیست و طالبان نیز تهدید به گسترش جنگ  و حمله به نظامیان امریکا شده است.

کلیدواژه