ادامه مخالفت شخصیت های مطرح افغانستان با طرح مداخله جویانه آمریکا
(last modified 1399-12-23T04:31:32+00:00 )
حوت 23, 1399 09:01 Asia/Kabul
  • ادامه مخالفت شخصیتهای مطرح افغانستان با طرح مداخله جویانه آمریکا
    ادامه مخالفت شخصیتهای مطرح افغانستان با طرح مداخله جویانه آمریکا

یکی از رهبران مطرح سیاسی افغانستان در واکنش به پیشنهاد مداخله جویانه وزیر خارجه امریکا مبنی بر تشکیل حکومت موقت با طالبان، تاکید کرد که آمریکایی ها می خواهند مردم افغان را وارد جنگ قومی کنند.

به گزارش رادیو دری ، امیر محمد اسماعیل خان، رهبر  مقاومت و از سیاسیون مطرح در غرب افغانستان، گفت: اگر حکومت های گذشته در برابر کسانی که در استقلال، آزادی و حفظ عزت، شرف و ناموس این سرزمین با ایثار و فداکاری، جان فشانی کردند، ادای مسئولیت میکردند، ما امروزه هرگز شاهد این چالش ها نبودیم.

اسماعیل خان افزود، مردم افغانستان در برابر دشمن های بزرگ دنیا قرار داشته و آنها با آن همه قدرت، با افتضاح و شرمساری شکست خوردند و جهان غرب به سرکردگی آمریکا نیز با آن همه "تم تراق"، شکست خواهند خورد.

این چهره شناخته شده افغان گفت، سربازان آمریکایی انواع خشونت ها را در حق مردم افغانستان کردند و حتی به زنان و دختران این وطن تجاوز کردند و هر آن جفایی که بود در این سرزمین صورت گرفته، اما یقین داریم که خداوند با افتضاح جهان غرب را از افغانستان بیرون خواهد کرد.

اسماعیل خان افزود، هر کس که پایبند به خارجی هاست، چه طالبان و چه حکومت باشد، باید درس بگیرند که در  کنار خارجی ها هیچ وقتی صاحب عزت و آبرو نمیشوند و عزت، آبرو، آزادی و استقلال و رسیدن به یک پیشرفت و ترقی تنها با همت خود این مردم صورت می گیرد.

 

کلیدواژه