کابل: نیروهای افغان توان حفظ سرزمین خود را دارند+صوت
(last modified 1399-12-24T04:28:22+00:00 )
حوت 24, 1399 08:58 Asia/Kabul

وزیر داخله افغانستان تاکید کرد که در صورت خروج نیروهای امریکا، نیروهای افغان توانایی حفظ سرزمین خود را دارند.

به گزارش رادیو دری، کارشناسان افزایش درگیری ها را در راستای امتیاز گیری ارزیابی کرده و گفته می شود طالبان تلاش دارند تا جغرافیای  بیشتر را تحت کنترل خود در آورند اما مسعود اندرابی وزیر داخله افغانستان می گوید طی سه ماه اخیر نیروهای دولتی آمادگی های لازم را گرفته و طالبان نمی تواند از راه جنگ به اهداف خود دست یابد.

مسعود اندرابی گفت: نیروهای امنیتی افغانستان کاملاً قادر به دفاع از کابل پایتخت، شهرها و مناطقی هستند که اکنون در آنها حضور دارند.

وزیر داخله افغانستان گفت، نیروهای امنیتی افغانستان امسال به طالبان ثابت کرده اند که قادر به دستیابی مجدد به مناطق نیستند و با توجه به خروج نیروهای خارجی از افغانستان ، نیروهای امنیت ملی  تاکنون فشارهایی را بر گروه های تروریستی فعال در این کشور از جمله، گروه داعش وارد کرده اند.

مسعود اندرابی در ادامه با انتقاد از افزایش حملات طالبان در افغانستان گفت: نزدیک به ۷۰ درصد از نیروهای پلیس افغان در حال نبرد با این گروه هستند و این درگیری ها تلاش برای حفظ نظم و قانون در کشور را کم می کند.

آمریکا و متحدانش پس از دو دهه جنگ شکست خورده در افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم و امنیت ، این کشور را به کانون  جنگ ، گسترش تروریسم و ناامنی تبدیل کرده اند و مردم و مقامات افغان خواستار خروج آنها از افغانستان هستند.

 جزئیات این خبر در گزارش ذبیح الله قریشی:

کلیدواژه