حمل 06, 1400 08:54 Asia/Kabul
  • آماده سازی نقشه راه برای صلح افغانستان از سوی اشرف غنی
    آماده سازی نقشه راه برای صلح افغانستان از سوی اشرف غنی

مشاور ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد اشرف غنی، رئیس جمهوری این کشور یک نقشه راه برای صلح بین الافغانی آماده کرده است.

به گزارش رادیو دری ، وحید عمر، مشاور ارشد در امور روابط عمومی و استراتژیک ریاست جمهوری افغانستان روزپنجشنبه در یک نشست خبری گفت، اشرف غنی، از سه سال گذشته به این طرف برای صلح بین الافغانی طرح داشته و مختص به برگزاری انتخابات نیست.

وحید عمر افزود، "رییس جمهوری افغانستان یک نقشۀ راه برای صلح آماده کرده که در جواب و رد و تایید نقشۀ کسی دیگر نیست، بلکه نقشۀ حکومت افغانستان برای رسیدن به صلح است".

مشاور رییس جمهوری افغانستان تاکید کرد، این نقشه راه، ابعاد مختلف روند صلح را در بر می‌گیرد و یکی از مسایلی که در آن طرح شده "انتقال قدرت از طریق آرای مردم" است، چراکه انتقال قدرت از هر طریقی به جز انتخابات، نه تنها منجربه صلح عادلانه و پایدار نمی‌شود، بلکه خطر بی‌ثباتی افغانستان را بیشتر می‌کند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که پیش از این گزارشهایی مبنی بر اینکه اشرف غنی، در نشست صلح ترکیه، پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام در شش ماه آینده را ارایه خواهد کرد، منتشر شده بود.

درهمین حال گفته می شود که نقشه اشرف غنی در برابر پیشنهاد مداخله جویانه و تنش زا آمریکا مبنی بر تشکیل دولت موقت در افغانستان است.

 

کلیدواژه