انتقاد دیپلمات پیشین افغان از اوضاع بد افغانستان
(last modified 1400-01-06T04:32:06+00:00 )
حمل 06, 1400 09:02 Asia/Kabul
  • انتقاد دیپلمات پیشین افغان از اوضاع بد افغانستان
    انتقاد دیپلمات پیشین افغان از اوضاع بد افغانستان

سفیر پیشین افغانستان در اسلام‌آباد اوضاع کشورش را نگران کننده ‌دانست و از آمادگی‌ برخی جناح‌ها برای رفتن افغانستان به اوضاع بدتر خبر داد.

به گزارش رادیو دری  ، عمر زاخیلوال که روزپنجشنبه در مراسم اعلام موجودیت "حرکت نجات افغانستان" به‌رهبری خودش، سخن می‌ گفت، افزود، از یک‌سو روند صلح ادامه دارد، اما از سوی دیگر گروه‌هایی سلاح توزیع می‌کنند و مردم را مسلح می‌سازند.

زاخیلوال با اشاره به اینکه «امروز از یک طرف بحث صلح است و از طرف دیگر صف‌ آرایی‌ها برای روزهای بدتر، گفت، طرح‌های دولت افغانستان برای صلح، کشور را به‌سوی صلح که نه، بلکه به سوی جنگ می‌برد.

جعفر مهدوی، عضو پیشین مجلس نمایند‌گان افغانستان نیز گفت، طرح‌هایی که از طرف دولت ارایه می‌شود، گاهی بحث انتخابات شش ماهه را ارایه می‌کند؛ اما این طرح‌ها هرگز به‌سود ملت افغانستان نیست و مردم را به قتل‌گاه هدایت می کند.

فاروق وردک، وزیر پیشین معارف هم گفت، «به صلح رسیدن و در صلح زند‌گی کردن، نخستین و اساسی‌ترین هدف حرکت نجات افغانستان است.» همچنین، اعضای دیگر حرکت نجات افغانستان هم بر حضور معنادار زنان در روند گفت‌وگوهای صلح بین الافغانی تأکید کردند.

شرکت کنند‌گان این مراسم در پایان تأکید کردند که آیندۀ افغانستان روشن نیست، اما آنان به‌هیچ کسی اجازه نمی‌دهند تا در برابر روند صلح مانع ایجاد کند.

کلیدواژه