حمل 09, 1400 09:47 Asia/Kabul
  • ادعای طالبان مبنی بر حملات دولت افغانستان به غیرنظامیان
    ادعای طالبان مبنی بر حملات دولت افغانستان به غیرنظامیان

سخنگوی طالبان مدعی شد که نیروهای دولتی در حمله به مناطق ای از ولایت «خوست» غیرنظامیان را هدف قرار داده اند و نهادهای حقوق بشری باید به این موضوع واکنش نشان دهند.

به گزارش رادیو دری به نقل از تسنیم ، «ذبیح الله مجاهد» روزیکشنبه مدعی شد که نیروهای دولت افغانستان با پشتیبانی هوایی نیروهای خارجی به خانه‌های مردم و یک بازار در ولسوالی «صبری» ولایت خوست حمله کرده‌ و آنها را ویران کرده اند.

سخنگوی طالبان در ادامه افزود، نیروهای ویژه افغانستان در ولسوالی «شوراب» ولایت هلمند و مناطقی در ولسوالی «مقر» ولایت غزنی نیز غیرنظامیان را هدف قرار داده‌اند.

ذبیح الله مجاهد با این ادعا که طالبان چنین حملاتی را محکوم می‌کند و انتقام آن را خواهد گرفت، افزود، نهادهای حقوق بشری باید موضع خود را در برابر چنین حملات و کشتارهایی مشخص کنند و مسئولیت خود را انجام دهند.

سخنگوی طالبان گفت، نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) که همواره گزارش‌های نادرست درباره تلفات غیرنظامیان منتشر می‌کند، باید با درک مسئولیت خود، گزارش واقعی کشتار غیرنظامیان را ثبت و منتشر کند.

ذبیح الله مجاهد در پایان خطاب به رسانه‌ها نیز افزوده زمینه حضور آنها را برای رفتن به منطقه مورد نظر فراهم می‌کند و آنها باید نسبت به کشتار غیرنظامیان افشاگری کنند.

برخی منابع در ولسوالی صبری ولایت خوست دیروز گفتند، شماری از غیرنظامیان ازجمله زنان و کودکان در درگیری شبانه نظامیان افغانستان با طالبان در این ولسوالی کشته شدند.

کلیدواژه