عقرب 09, 1395 12:09 Asia/Kabul
  • ایران و افغانستان
    ایران و افغانستان

والی خراسان رضوی و ۲۴ تن از مقامات و مدیران این ولایت در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی، علمی و آموزشی در راس یک هیئت عالیرتبه به هرات خواهند رفت.

 «علیرضا رشیدیان» والی خراسان رضوی در راس هیئت 24 نفری به هرات سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ،«محمود افخمی رشیدی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات، هدف از این سفر را گسترش روابط دو جانبه بر اساس موضوعات مورد علاقه بین دو ولایت هرات و خراسان رضوی اعلام کرد.

به گفته وی، با حضور والی خراسان رضوی در هرات کار گروه‌های مختلفی متشکل از مقامات دو طرف در هرات ایجاد می گردد، و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در این کارگروه ها روی موضوعات امنیتی، اقتصادی و فرهنگی علمی آموزشی بحث و گفتگو خواهد شد.

رشیدی یادآور شد که طی سال جاری ما شاهد پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و افغانستان بودیم که در تهران برگزار شد و در آن پنج کار گروه در بخش های همکاری های تجاری، اقتصادی، همکاری های انرژی، آب، محیط زیست، علمی فرهنگی و سلامت، کار گروه همکاری ها حمل و نقل و کار گروه پنجم به نام کار گروه همکاری های ولایتی ایجاد گردید که سفر اخیر هم در راستای همین کار گروه طرح شده است.

سرکنسول ایران بیان داشت که مردم افغانستان با نمایشگاههای جمهوری اسلامی ایران آشنا هستند و طبیعی است که این نمایشگاه ها پل ارتباطی است بین بازگانان، کارشناسان و محققان دو کشور و فضای مناسبی را برای شناخت فضای رقابت و خرید و فروش محصولات فراهم می‌سازد و مانع از فرار سرمایه کشورها می‌شود.

وی اظهار داشت که با ایجاد این نمایشگاهها ما در تلاش هستیم که صلح و برادری بین دو ملت را تقویت کنیم و در در همین راستا قرار است که دهمین نمایشگاه کالاهای محصولات ایرانی در هرات شکل بگیرد که این نمایشگاه به علت استقبال مردم از نمایشگاهی بوده که در جوزا سال جاری برگزار شد.

کلیدواژه