امیدواری عبدالله عبدالله به نتایج نشست استانبول
(last modified Tue, 06 Apr 2021 13:38:51 GMT )
حمل 17, 1400 18:08 Asia/Kabul
  • امیدواری عبدالله عبدالله به نتایج نشست استانبول
    امیدواری عبدالله عبدالله به نتایج نشست استانبول

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان ،ابراز امیدواری کرد: نشست آینده "استانبول"، منجر به صلح پایدار در این کشور شود.

به گزارش رادیو دری، عبدالله عبدالله امروز (سه شنبه) در چهارمین نشست کمیته امور منطقه‌ای و بین‌المللی صلح در کابل ،گفت: هیأت نمایندگی دولت افغانستان با استفاده از نیروهای توانمند و طرحی واحد در نشست استانبول مشارکت خواهد داشت.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی افغانستان با قدر دانی از اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی در مورد صلح افغانستان گفت :انتظار داریم که نشست استانبول منجر به صلح پایدار در افغانستان شود.

عبدالله عبدالله ،افزود: در نشست استانبول نقش و جایگاه زنان برجسته خواهد بود. 

در این نشست محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه و محمد معصوم استانکزی، رییس هیأت مذاکره‌کننده دولت هم در مورد مذاکرات صلح دوحه، نشست اخیر قلب آسیا در تاجیکستان و آمادگی‌ها برای نشست استانبول صحبت کردند. 

در  چهارمین نشست کمیته امور منطقه‌ای و بین‌المللی صلح در کابل، سفرا و نمایندگان کشورها و سازمان‌های بین‌المللی نیز با اعلام حمایت از روند گفت‌وگوهای صلح به ادامه همکاری‌های بین‌المللی از افغانستان تأکید کردند. 

این در حالیست که بر اساس برخی منابع گزارش دادند که قرار است نشست استانبول در مورد صلح افغانستان، ۱۶ آوریل(27 حمل) در ترکیه برگزار شود.این نشست ۱۰ روزه خواهد بود.

چند روز قبل محمداشرف غنی، بار دیگر به واگذاری قدرت به جانشینش از طریق انتخابات تأکید کرده، و گفته بود که حاضر است که برای صلح، انتخابات زودهنگام برگزار کند.

کلیدواژه