حمل 23, 1400 09:18 Asia/Kabul
  • افزایش 24 درصدی حملات طالبان در افغانستان
    افزایش 24 درصدی حملات طالبان در افغانستان

رئیس امنیت ملی افغانستان می گوید، پس از امضای توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان، این گروه 24 درصد حملات خود را در این کشور افزایش داده‌است.

به گزارش رادیودری، احمد ضیاء سراج، روز یکشنبه در نشست کمیسیون‌های امنیت داخلی و امور دفاعی مجلس افغانستان گفت: طالبان در یک سال گذشته بیش از 26 هزار حمله را در این کشور راه‌اندازی کرده و در راهبرد جنگی خود هیچ تغییری نداده و همواره برای افزایش خشونت ها تلاش می کند.

رئیس امنیت ملی افغانستان با بیان‌اینکه نشست ترکیه نتیجه‌ای مطلوبی را در پی نخواهد داشت، افزود: این نشست، همانند نشست مسکو  نشستی خواهد بودکه یک تعداد جمع شوند و سپس همگی بروند.

ضیا سراج در ادامه تاکید کرد، تنها فرق میان طالبان و گروهک تروریستی داعش در رنگ پرچم ‌های آنها است، بنابراین سازمان امنیت ملی افغانستان آمادگی لازم را برای یک جنگ تمام عیار و حتی یک جنگ احتمالی دیگر دارد.

رئیس امنیت ملی افغانستان در پایان با اشاره به اینکه در یک‌سال گذشته بیش از ۴۵۰۰ نفر از اعضاء طالبان و داعش که در قتل‌های هدفمند و مین‌گذاری‌ها دست داشته اند، بازداشت شدند، آزادسازی زندانیان طالبان را نیز یک پروسه ناکام و اشتباه خواند.

کلیدواژه