حمل 23, 1400 11:10 Asia/Kabul
  • نشست استانبول؛ محور رایزنی نماینده سازمان ملل با مقامات دولت افغانستان
    نشست استانبول؛ محور رایزنی نماینده سازمان ملل با مقامات دولت افغانستان

در آستانه‌ برگزاری نشست استانبول، دیبرا لاینز؛ نماینده‌ خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان با اشرف‌غنی، عبدالله عبدالله و سعادت منصور نادری؛ وزیر دولت در امور صلح بطور جداگانه دیدار کرده است.

به گزارش رادیودری، هیأت معاونیت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) امروز (دوشنبه، ۲۳ حمل) در رشته‌تویتی گفته است که طرف‌ها در این دیدارها روی برگزاری نشست استانبول، طرح صلح دولت افغانستان و آخرین تحولات و پیشرفت‌ها در روند صلح بحث و گفتگو کرده‌اند.

یوناما افزوده است که خانم لاینز در دیدار با اشرف غنی بر نیاز فوری ختم خشونت‌ها درنتیجه‌ یک توافق سیاسی تأکید کرده است. همچنان او در دیدار با وزیر دولت در امور صلح گفته است که صدای زنان، جوانان، قربانیان و جامعه‌ی جهانی در روند صلح باید شنیده شود.

در همین حال، شورای عالی مصالحه‌ی ملی با نشر خبرنامه‌ای گفته است که نماینده‌ خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان با عبدالله در کاخ سپیدار دیدار کرده است.

طبق خبرنامه، در این دیدار، دوطرف درباره‌ آخرین تحولات و پیشرفت‌ها در روند صلح، آمادگی‌ها برای نشست استانبول و طرح صلح جمهوری اسلامی افغانستان، بحث و تبادل نظر کردند.

این در حالیست که قرار است نشست استانبول در مورد صلح افغانستان در هفته جاری برای مدت ده روز برگزار شود.

کلیدواژه