۱۱۶ ولسوالی افغانستان در آتش جنگ است
(last modified 1395-08-10T05:49:36+00:00 )
عقرب 10, 1395 10:19 Asia/Kabul
  • ۱۱۶ ولسوالی افغانستان در آتش جنگ است

اداره بازرسی آمریکا در امور افغانستان اعلام کرد که جنگ در 116 ولسوالی این کشور ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس اداره بازرسی امریکا در امور افغانستان (سیگار) در گزارش جدید خود اعلام کرد که از ۴۰۷ ولسوالی این کشور ۳۳ ولسوالی تحت کنترل گروه طالبان است و در ۱۱۶ ولسوالی دیگر نیز درگیری‌ میان این گروه و نیروهای امنیتی ادامه دارد.

در گزارش جدید سه ماهه "جان سپکو" آمده است که دولت افغانستان در جنگ‌های امسال 2.2 درصد بیشتر در مقایسه با گذشته، حاکمیت خود را از دست داده است.

براساس گزارش سیگار، از مجموع 407 ولسوالی افغانستان، 258 ولسوالی تحت کنترل دولت افغانستان، 33 ولسوالی تحت کنترل مخالفان است.

جان سپکو در گزارش گذشته خود اعلام کرده بود که دولت افغانستان کنترل حدود 5 درصد از مناطق تحت تصرف خود را از اوایل سال جاری از دست داده است.

این اظهارات "جان سپکو" نشان می دهد که راهبرد نظامی امریکا در جنگ افغانستان شکست خورده است و واشنگتن قادر به تامین امنیت و برقراری صلح و ثبات در این کشور جنگ زده نیست.

کارشناسان مسایل سیاسی، امریکا را عامل اصلی ناامنی در منطقه می دانند و براین باورند که تنها با خروج نظامیان خارجی به فرماندهی امریکا از افغانستان، صلح و ثبات به این کشور جنگ زده باز می گردد.

کلیدواژه