نیروهای خارجی هیچ دستاوردی برای افغانستان نداشتند
(last modified 1400-01-30T02:53:16+00:00 )
حمل 30, 1400 07:23 Asia/Kabul
  • نیروهای خارجی هیچ دستاوردی برای افغانستان نداشتند
    نیروهای خارجی هیچ دستاوردی برای افغانستان نداشتند

وزیر اسبق انرژی و چهره برجسته جهادی افغانستان با خرسندی از اعلام تاریخ خروج نیروهای خارجی از اینکشور گفت: حضور این نیروها هیچ دستاوردی برای افغانستان نداشت.

به گزارش رادیودری، محمد اسماعیل خان، وزیر اسبق انرژی و از رهبران برجسته دوران جهاد افغانستان روز یکشنبه در همایشی با حضور صدها تن از مجاهدین وفرماندهان جهادی این کشور در هرات با استقبال از خروج نیروهای خارجی از افغانستان در سپتامبر آینده گفت: اتکا به کشور های بیگانه و قدرت های بزرگ به سود هیچ کس نیست و مردم افغانستان می توانند با همگرایی کشور را از شر جنگ ناخواسته نجات دهند.

اسماعیل خان خطاب به طالبان گفت: ما به طالبان می‌گوییم که اگر به قدرت رسیدن از طریق زور ممکن بود ابر قدرت شرق (شوروی) پس از سالها تعرض باید کنترل افغانستان را در اختیار می گرفت اما هرگز چنین نشد.

وزیر اسبق انرژی افغانستان گفت: بعد از وقایع یازده سپتامبر بیش از پنجاه کشور با نیروهای خود به افغانستان آمدند و همه امیدوار بودند که افغانستان را آباد کنند که متاسفانه بنام دموکراسی ساختگی، امروز ما جز ویرانی، فقر و بدبختی، آوارگی چیز دیگری از این حضور نمی ببنیم. 

غلام محمد مصئون یکی دیگر از فرماندهان جهادی در این همایش گفت: برنامه ها و قوانینی که توسط بیگانگان در کشور ما در دودهه گذشته بنام صلح اجرا شد، هدفش این بود تا مردم را از جهاد و مبارزه دور نگهدارند. 

قاری احمد علی غور دروازی رهبر حزب الله افغانستان نیز گفت: ما در دو دهه اخیر شاهد برنامه های سیاسی از سوی کشورها و جریانات مختلف در کشورمان بودیم که تلاش داشتند برنامه های خود را در افغانستان عملی کنند.

کلیدواژه