ثور 03, 1400 09:55 Asia/Kabul
  • هراس آمریکا از حملات طالبان
    هراس آمریکا از حملات طالبان

 مقام‌‎های ارشد ارتش این کشور خواستار پوشش 24 ساعته یک ناوهواپیمابر برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان هستند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش روز پنجشنبه خود نوشت: همزمان با اظهارنظرهای مقام‌های دولت "جو بایدن" درباره تصمیم آمریکا برای خروج نظامیان خود از افغانستان، فرمانده تروریست‌های «سنتکام» از وزیر دفاع خواست که برای حفظ ایمنی این نیروها، از ناوهواپیمابر استفاده شود.

مقام‌های ارتش آمریکا با اعلام این خبر به نیویورک تایمز گفتند، این درخواست در شرف ارسال به دفتر کار «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا است و او بزودی درباره این موضوع تصمیم‌ گیری می‌کند.

طبق گزارش این روزنامه، فرماندهان ارتش آمریکا با توجه به خروج نظامیان این کشور از افغانستان در تلاش هستند که از یک ناوهواپیمابر به طور خاص برای کمک به حفاظت از نظامیان ناتو در افغانستان استفاده شود.

گفته می‌شود که این درخواست را «کنت مک کنزی» فرمانده تروریست‌های «سنتکام» مطرح کرده و این درخواست در حال ارسال به دفتر کار وزیر دفاع آمریکا است.

به نوشته نیویورک تایمز، این درخواست، بخشی از روند عقب نشینی و خروج نظامیان است اما چنین تحرکاتی اغلب به اعزام تعداد بیشتری از نیروهای نظامی و تجهیزات نیاز دارد تا از خروج ایمن نیروها اطمینان حاصل شود.

براساس تصمیم جدید دولت بایدن، خروج نیروهای آمریکایی که با خروج نیروهای ناتو هم همراه خواهد بود، قرار است از ابتدای ماه مه آغاز و تا 11 سپتامبر مصادف با بیستمین سالگرد حمله به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک، پایان یابد.

امریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور یورش بردند اما از آن زمان تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان رشد چشمگیری داشته است.

 

کلیدواژه